اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قزوین صورت می‌گیرد

آغاز دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس با عنوان خاکریز

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین از برگزاری دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس با عنوان خاکریز در قزوین خبر داد.

آغاز دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس با عنوان خاکریز

قاسم اللهیاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری برای برپایی نهضت خاطره‌نویسی دفاع مقدس و ثبت و انتقال خاطرات دفاع مقدس به نسل جوان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام به برگزاری دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان قزوین می‌کند.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش خودنوشت، دیگرنوشت و خاطرات دیگرنوشت برگزار می‌شود.

اللهیاری پیرامون بخش خودنوشت این جشنواره بیان کرد: فرماندهان، رزمندگان و اقشار و صنوف که خاطره و یا تجربه‌ای از دوران مقدس دارند می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: در بخش دیگرنوشت، خاطرات توسط افرادی جمع‌آوری و به رشته تحریر در می‌آید که خود در خلق آن خاطره حضور نداشته و یا هنگام وقوع آن را مشاهده نکرده‌اند ولی با مراجعه به منابع خاطرات دفاع مقدس، آنها را جمع‌آوری کرده‌اند.

وی اضافه کرد: دیگرنوشت نیز برای تشویق و تقویت خاطرات نسل جوان به صورت مجزا داوری می‌شود.

اللهیاری پیرامون قوانین این جشنواره، تصریح کرد: خاطرات نباید در کتاب مستقل و یا مشترکی چاپ شده باشد، صحت خاطرات و رعایت فنون نگارش در داوری آثار لحاظ می‌شود، محدوده جغرافیایی خاطرات باید شامل جبهه‌های غرب و جنوب، پشت جبهه، بمباران‌ها و سایر موارد مرتبط با دفاع مقدس باشد.

وی یادآور شد: آثار باید در یک برگه A4 و ترجیحاً به صورت تایپ شده به دبیرخانه جشنواره به نشانی قزوین، چهارراه نادری، خیابان عبید زاکانی، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارسال شود.

اللهیاری عنوان کرد: موضوعات این جشنواره شامل خاطرات رخ داده در محدوده زمانی از مقدمات جنگ تا پایان دفاع مقدس، تفحص و بازگشت آزادگان می‌شود.

وی با بیان اینکه در ارسال آثار محدودیتی وجود ندارد، بیان کرد: در بخش خاطرات دیگرنوشت از صاحبان خاطره نیز تجلیل می‌شود.

اللهیاری تأکید کرد: آثار باید تا 10 خرداد به دبیرخانه ارسال شود.

این جشنواره هر سال برگزار و برگزیدگان آن با دیگر رقبا در سطح کشور به رقابت می‌پردازند؛ علاقمندان می‌توانند با شماره تلفن 2247299 تماس گرفته و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی دبیرخانه به نشانی QAZVIN@SAJAED.IR مراجعه کنند.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول