اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور پاسداشت دفاع مقدس انجام می‌شود

برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی و شعر دفاع مقدس در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: به منظور پاسداشت دوران دفاع مقدس و آشنایی بیشتر جوانان با این دوران جشنواره خاطره‌نویسی و شعر دفاع مقدس در اردبیل برگزار می‌‌شود.

برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی و شعر دفاع مقدس در اردبیل
ذکی‌الله خوشبخت در حاشیه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما اعتقاد داریم باید در قالب آثار مکتوب بهترین و شایسته‌ترین گنجینه‌های دوران دفاع مقدس جمع‌آوری و به رشته تحریر درآید تا در اختیار علاقمندان و نسل‌های آینده قرار گیرد.
وی بیان داشت: هر چند برخی دسته‌بندی‌های سیاسی چون خوره ما را اذیت می‌کند اما هیچ وقت بر این اساس ترش‌رویی نکرده‌ایم بلکه سعی کردیم با خوش‌رویی آثار رزمندگان دوران دفاع مقدس را پذیرش و جمع‌آوری کنیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی و شعر دفاع مقدس را در روزهای آینده یادآور شد و ابراز داشت: چهارشنبه این هفته جشنواره شعر دفاع مقدس در شهرستان مرزی بیله‌سوار برگزار می‌شود که قرار است از بین 224 اثر ارسال شده به جشنواره از آثار برتر تجلیل شود.
خوشبخت با اعلام اینکه دومین جشنواره خاطره‌نویسی نیز در اردبیل برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره نیز در 25 بهمن ماه امسال برگزار می‌شود که قرار است در این جشنواره از برگزیدگان بخش خاطره‌نویسی نیز تجلیل شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در احداث یادمان شهدای گمنام اقدامات خوبی آغاز شده، اظهار داشت: هم‌زمان با دهه فجر و یا سوم خرداد ماه سال آینده یادمان شهدای گمنام شهرستان پارس‌آباد تکمیل و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
این مسئول از تجدید بنای شهدای گمنام شهدای اردبیل خبر داد و گفت: قرار است این بنا بعد از احیا به ثبت ملی برسد که در این زمینه طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های اولیه نیز انجام شده است.
خوشبخت تصریح کرد: تلاش می‌کنیم فضای این یادمان‌ها به مرکز فرهنگی قابل استفاده تبدیل شود به گونه‌ای که در تجدید بنای یادمان شهدای گمنام اردبیل سعی خواهیم کرد برخی از ضعف‌های آشکار این پروژه را از بین برده و در کنار این مجموعه حسینیه یادمان شهدای اردبیل را نیز احداث کنیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بیان داشت: اجرای این طرح به تصویب و تایید نهایی رسیده و به گونه‌ای این حسینیه را احداث می‌کنیم تا به فضای یادمان لطمه و صدمه‌ای وارد نشود.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سه ماه اول سال 92 این حسینیه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
این مسئول همچنین از فراخوان طرح یادمان شهدای گمنام اردبیل خبر داد و افزود: در این ارتباط پنج طرح به دست ما رسیده است که سعی می‌شود با بررسی تمام جانبه این طرح‌ها یادمان به شکل مناسب تغییر بنا داده شود.
خوشبخت در مورد نصب تندیس شهید باکری در میدان باکری یادآور شد: هر چند هنرمند این اثر نتوانسته است به شکل شایسته تصویری از شهید باکری را در این تندیس به نمایش بگذارد اما نصب آن سبب شد تا تابلوی حذف شده خیابان باکری نیز دوباره جانمایی و نصب شود.
این مسئول با اعلام اینکه هرگز به دنبال تندیس‌بازی نیستیم، خاطرنشان کرد: هر چند اشکال شرعی نیز به این امر وارد می‌شود اما با این نمادها در شهرهای مختلف سعی می‌کنیم نام و یاد و آثار شهدا را ماندگار کنیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با قدردانی از شهردار رضی در رونمایی از تندیس شهید همرنگ در ورودی شهر رضی  ابراز داشت: در شهر مشگین‌شهر نیز به دنبال نصب تندیس شهید بنی‌هاشم و همچنین در گرمی در صدد نصب مناسب و شایسته تندیس بالازاده در یکی از خیابان‌های اصلی گرمی هستیم که در این زمینه برخی فعالیت‌ها نیز انجام شده است.
خوشبخت در پایان سخنان خود اظهار داشت: اغلب بزرگراه‌های استان اردبیل نیز به نام شهدا همچون بنی‌هاشم، محمد‌زاده و رجبی نامگذاری شده که تابلو نویسی برای بزرگراه‌ها به نام شهدا نیز در دست انجام است.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول