اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد البرز خبر داد

مفاخر استان البرز تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: طرح تجلیل از مفاخر استان تدوین و نهایی شده و به زودی با برگزاری مراسمی ویژه از مشاهیر البرزی تقدیر خواهد شد.

مفاخر استان البرز تجلیل می‌شوند

مجتبی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و ادب استان البرز یکی از موضوعاتی که مورد بی‌توجهی قرار گرفته و مربوط به شناسایی و تقدیر از مفاخر و مشاهیر فرهنگ و هنر استان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مفاخر این استان طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی تلاش بسیاری برای ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی کرده‌اند، لازم است که از تلاش‌های آنها به خوبی تقدیر شود.

تقدیر از افراد باید در زمان حیات آنها صورت گیرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه تقدیر از مفاخر و مشاهیر هر جامعه‌ای باید در زمان حیات آنها صورت گیرد، گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت‌ها پس از فوت این افراد، نمی‌تواند تاثیر چندانی در توسعه فرهنگی و هنری آن جامعه داشته باشد.

ابراهیمی تاکید کرد: بر این اساس طرح تجلیل از مفاخر استان تدوین و نهایی شده و به زودی با برگزاری مراسمی ویژه از مشاهیر البرزی تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: در گام نخست با توجه به اینکه اداره ارشاد متولی امور فرهنگی و هنری در استان البرز است، این طرح در مورد مفاخر و مشاهیر ادبی و هنری استان اجرایی خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا کار جامعی برای تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان استان صورت گرفته که بتوانم مشاهیر ادبی و هنری البرز شناسایی و از آنها تجلیل شود؟‌ گفت: بخش مهمی از این کار انجام شده و برای شروع افرادی که باید از آنها با برگزاری مراسمی تجلیل شود نیز شناسایی شده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: به عنوان نمونه ما در استان البرز شاعر بزرگی داریم به نام مهدی تعجبی که تلاش بسیاری در حوزه شعر و ادب کشور انجام داده است.

این مسئول متذکر شد:‌ بنابراین نخستین مراسم تجلیل از مفاخر شعر و ادب استان البرز با برگزاری مراسم تجلیل از این شاعر نامی کشورمان همراه خواهد بود.

وی در پایان اعلام کرد: در مراسم تجلیل از این شاعر عاشق اهل بیت (ع) نخستین دیوان مهدی تعجبی نیز رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول