اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار همدان:

معرفی مفاخر همدان سرلوحه فرمانداری است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان گفت: سرلوحه اصلی کار ما در معرفی مفاخر استان زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

معرفی مفاخر همدان سرلوحه فرمانداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احسان قنبری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مفاخر و فرهیختگان شهرستان همدان اظهار داشت: در بحث شناسایی مفاخر و نخبگان شهدای هشت سال دفاع مقدس جزو برترین‌های جامعه ما هستند و سرلوحه اصلی ما یاد شهداست.

وی ادامه داد: یک ستادی را در این زمینه در شهرستان همدان تشکیل می‌دهیم که دبیرخانه آن نیز در شهرستان و جلسات آن هم با مدیریت فرمانداری خواهد بود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی در خصوص مفاخر استان اشاره و عنوان کرد: باید یک سامانه اینترنتی را برای معرفی مفاخر استان راه‌اندازی کنیم و کمیسیون‌هایی را برای به نتیجه رسیدن تشکیل دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: موزه مفاخر کار بسیار خوبی است همچنان که موزه آیت‌الله مدنی که به نام موزه شهدا دایر شده بسیار قابل توجه است.

قنبری یادآور شد: کمیسیون‌ها باید تشکیل و نتیجه این جلسات کمیسیون‌ها هر دو ماه یک بار در فرمانداری به صورت ستادی اعلام شود تا در این زمینه به نتیجه خوبی برسیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان در خصوص مفاخر اصلی ایران که شهدا هستند نیز افزود: ما سرمایه‌‌‌های اصلی‌مان را کمتر یاد می‌کنیم در صورتی که باید بیشتر مد نظر باشند چرا که به گفته رهبری شهدا مظهر قدرت ما در جهان هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: در بعضی‌ موقعیت‌ها و کار‌ها وارد شدیم اما کارهایی که در خصوص شهدا انجام می‌دهیم خوب تعریف نکردیم البته ورود فعلی ما با این عرصه کار خوبی است اما جای کار بسیار دارد.

مسئول امور موزه‌ها و ابنیه تاریخی همدان نیز در ادامه بیان داشت: شناسایی مفاخر استان از وظایف میراث فرهنگی استان است و این کار از سال 80 شروع شده است.

ابراهیم جلیلی در پایان عنوان کرد: اگر آثار و ابنیه تاریخی مانند آرامگاه بوعلی سینا را به ثبت برسانیم مانع از این می‌شود کشور‌های دیگر این آثار را به نام خودشان ثبت کنند همچنان که میراث فرهنگی استان خانه مفاخر را در شهرستان نهاوند راه‌اندازی کردیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول