اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

علامه شهیدی انسانی والا و با کرامت و در شمار مفاخر است

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان گفت: شهیدی انسانی والا و با کرامت و در شمار مفاخر است و آثار برجسته زیادی از این علامه به جا مانده است.

علامه شهیدی انسانی والا و با کرامت و در شمار مفاخر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد حبیب‌الله دهمرده در همایش ملی علامه شهیدی که در بروجرد برگزار شد، افزود: علامه شهیدی انسان بزرگی بود و خدمات بزرگ و ارزشمندی را به جامعه بشریت ارائه کرد.

استاندار لرستان اضافه کرد: انسان‌های بزرگ همواره کارهای بزرگ انجام می‌دهند و علامه شهیدی در محافل علمی و بین‌المللی هم در داخل و خارج از کشور خدمات بزرگی ارائه کرد.

در ادامه امام جمعه بروجرد گفت: علما و دانشمندان از مقام عظیم و والایی برخوردار هستند و با اوصافی متعالی ستوده شده‌اند که بعد از انبیاء کسی در شأن و منزلت آنها نیست و علما مهم‌ترین خصوصیتشان خدمت به بشریت است و عمل به علم را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام حسن ترابی بیان کرد: با توجه به عظمت عالمان ربانی تجلیل از آنان امری ضروری است و همواره آحاد جامعه به این مهم توصیه شده که تجلیل از علما، تجلیل از مقام علم و دانش است.

وی اضافه کرد: استاد شهیدی عمر با برکت خود را در راه نشر علم و فرهنگ و ادب و در راه ترویج مکتب اهل‌بیت و تربیت شاگردانی گذراند که هر کدام از این شاگردان امروزه مشعلی فروزان در حوزه‌های مختلف هستند.

ترابی تصریح کرد:‌ علامه شهیدی تاریخ‌نگار، مورخ و یک پژوهشگر موفق بود و علل و عوامل به وجود آمدن حوادث کربلا را به خوبی تحلیل کرده است.

وی اظهار داشت: در میان آثار ارزشمند استاد شهیدی ترجمه نهج‌البلاغه جزو آثار ماندگار است و نهج‌البلاغه از نظر ادبیات عرب در اوج است.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: علامه شهیدی تسلط کامل به زبان فارسی و عربی داشت و در ادبیات عرب ادیبی توانمند و در زبان فارسی ادیبی فرزانه و بی‌نظیر بود.

به گزارش خبرنگار فارس در بوشهر در همایش ملی جایزه ادبی علامه شهیدی که در بروجرد برگزار شد، وزیر ارشاد، حدادعادل و جمعی از شخصیت‌های کشوری حضور داشتند.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول