اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم هویت‌سازی

نام بسیاری از مفاخر کهگیلویه و بویراحمد به سرقت رفته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آن‌قدر در این استان برای مفاخر و بزرگان خود هویت‌سازی نکردیم که امروزه نام بسیاری از مفاخر کهگیلویه و بویراحمد توسط دیگران به سرقت رفته است.

نام بسیاری از مفاخر کهگیلویه و بویراحمد به سرقت رفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، امین کمالوندی ظهر امروز در نشست با انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان دنا اظهار داشت: سی‌سخت یکی از قطب‌های علم و فرهنگ محسوب می‌شود و چهره‌های فرهنگی زیادی در سراسر کشور از فرزندان این شهر هستند.

وی بیان کرد: فضاهای فرهنگی در این شهر کم است در حالی که ما بهترین ابزارها را در دست داریم و ناله می‌کنیم که البته بهتر است به فرمایش رهبری توجه کنیم آن‌جا که می‌فرمایند "هیچ پدیده‌ای بدون هنر ماندگار نیست".

کمالوندی افزود: سعدی، گلستان را در زمانی نوشت که اروپا درگیر توحش بود و آن‌ها از قانون دفاع از حیوانات هم اطلاعی نداشتند و امروز ما که غرق فرهنگ غنی هستیم فراموش می‌کنیم چطور باید از این ابزار استفاده کنیم.

مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دیگران مفاخر ما را به سرقت می‌برند و برای خود هویت‌سازی می‌کنند و امروز اگر برای فرهنگ خود برنامه‌ریزی نکنیم در آینده محصول ناخوشایندی در این ارتباط درو خواهیم کرد.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: هر روزی که ما به خود ببالیم و بگوییم بهترین کار را انجام داده‌ایم روز مرگ فرهنگ ما خواهد بود و هر روز باید طرحی برای آینده داشته باشیم و ذائقه مردم را با هنر آشنا کنیم.

کمالوندی تصریح کرد: فرهنگ یک چشمه همیشه جاری است که باید با آن حرکت کرد و ما تمدنی داریم کهن که باید با آن حرکت کنیم.

وی افزود: فرهنگ غنی هند را انگلیسی‌ها لگدمال کردند و امروز نباید اجازه دهیم تمدن بزرگ فلات ایران را همانند هند لگدمال کنند.

این مسئول یادآور شد: باید هویت‌سازی کنیم و یکی از راه‌ها این است که خیابان‌ها و ساختمان‌ها و اماکن خود را به نام شخصیت‌ها و مفاخر علمی و فرهنگی شهرمان بگذاریم.

کمالوندی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی را باید به پارک‌ها و مراکز عمومی و جاهایی که محل عبور و مرور توریست و گردشگر است بکشانیم چرا که باید انتقال فرهنگ دهیم.

وی همچنین توجه به مناطق کمتر توسعه یافته، اجرای برنامه در روستاها، توزیع اقلام فرهنگی در این مناطق و پرهیز از برنامه‌های فرمایشی و نمایشی را از وظایف این نهاد فرهنگی دانست.

در این نشست جمشید آریایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دنا گفت: در زمینه هنرهای خوشنویسی و تجسمی و موسیقی فعالیت‌های خوبی در سطح این شهرستان داشته‌ایم و استقبال خوبی انجام شده است.

وی افزود: در اعیاد نیمه شعبان همایش شعر با حضور شعرای شهرستان‌های بویراحمد و دنا در سی‌سخت برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در سال 91 حرکت‌های خوبی در زمینه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در این شهرستان اتفاق افتاد که یکی از این حرکت‌ها ایجاد فرهنگسرا برای هنرمندان و دیگری خانه فرهنگ دیجیتال امام‌زاده سید محمد (ع) سی‌سخت بود که میزبان مسابقات دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای استان در این مدت است.

در این نشست مسئولان انجمن‌های هنری و فرهنگی شهرستان دنا دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول