اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

ارزش‌های مفاخر اردبیل به نسل آینده منتقل شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شایسته است برجستگی‌ها و ویژگی‌های ارزشی مفاخر استان اردبیل به نسل جوان و آینده‌ساز کشور منتقل شود.

ارزش‌های مفاخر اردبیل به نسل آینده منتقل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در مراسم تجلیل از برگزارکنندگان کنگره شاهی در اردبیل اظهار داشت: تجلیل از مفاخر و مشاهیر یک جامعه تکریم و تجلیل واقعی از علم، ادب و هنرورزی یک ملت است که می‌تواند جایگاه جامعه اسلامی و برجستگان آن را اعتلا بخشد.

وی با قدردانی از برگزاری مناسب و شایسته آیین نکوداشت شاهی اردبیلی تصریح کرد: برگزاری محافل قدردانی از خدمات مشاهیر و نخبگان جامعه آن هم در دوران حیاتشان یک حرکت مقدس و مطلوب است که باید با همراهی دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری تقویت شود.

عاملی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که کنگره شاهی با دعوت از شاعران و برجستگان آن سوی مرزها جلال و جبروت خاصی داشت، خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی مصوب شده است تا برگزاری چنین آیین نکوداشت از مفاخر و مشاهیر استان اردبیل انجام شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: در دنیای پرهیاهوی تبلیغات رسانه‌ای و مزورانه غرب و نظام استکباری نیاز به احیای ارزش‌ها و آموزه‌های متعالی داریم که به نسل‌های بعدی انتقال یافته و برجستگان این عرصه مقدس نیز شناسایی شوند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: جامعه اسلامی ما امروز بیش از هر زمان دیگر به انسان‌های شایسته، متفکر و دارای سلایق و علایق ارزشی نیاز دارد تا بتواند پیشبرد امور را به مطلوب‌ترین شکل انجام دهد.

به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل برگزاری آیین نکوداشت همچون شاهی اردبیلی را بهترین راه برای مقابله با هجمه‌ها و خواسته‌های نظام بیگانه توصیف کرد و ادامه داد: در عرصه فرهنگی و اجتماعی باید مراقب بود تا مبادا حربه امروز نظام استکباری به دستاویز ناهنجاری و ناهمگونی در جامعه تبدیل شود.

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سخنانی از اهتمام شورای فرهنگ عمومی استان در تدارک برنامه مستمر در نکوداشت مفاخر استان خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین وظیفه شاعران نسل حاضر ما همچون استاد شاهی صیانت از فرهنگ عاشورایی و مبانی انقلاب اسلامی است.

منصور شرفی با بیان این‌که کنگره نکوداشت شاهی با استقبال خوب اندیشمندان و متفکران داخلی و خارجی و همچنین اهتمام عموم مردم برای حضور در این محفل ارزشمند یادآور شد: کنگره استاد شاهی یک مراسم آبرومند در تجلیل از بزرگانی بود که به گردن فرهنگ، هنر و اعتلای این سرزمین حق بزرگی دارند.

وی ضرورت راه‌اندازی موزه و یادمان مفاخر را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تجلیل از شایستگان، معرفی نخبگان و انسان‌های فکور و تراز اول کشور و استان اردبیل نیاز داریم تا بتوانیم اهداف متعالی خود را در این عرصه جامه‌عمل بپوشانیم.

در پایان این مراسم از برگزارکنندگان کنگره استاد شاهی اردبیلی با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول