اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرضا:

بسیاری از مفاخر شهرضایی در زادگاه خود گمنام هستند

خبرگزاری فارس: شهردار شهرضا گفت: در حالی که بسیاری از نخبگان و مفاخر شهرضایی در زمینه‌های مختلف از آوازه جهانی برخورداراند اما برای همشهریان خود گمنام هستند.

بسیاری از مفاخر شهرضایی در زادگاه خود گمنام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، شهریار خان احمدی ظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس اطلاعات و آمار موجود شهرستان شهرضا در زمینه رشد و پرورش نخبگان علمی، فرهنگی و هنری در سطح کشور از جایگاه فاخری برخوردار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزاران استاد برجسته دانشگاهی از اهالی شهرضا در سطح معتبرترین دانشگاه‌های جهان مشغول تدریس هستند.

شهردار شهرضا با اشاره به لزوم معرفی چهره‌های برجسته در حوزه‌های مختلف از سوی مسئولان افزود: در حالی که بزرگ‌ترین سرمایه مادی و معنوی شهرستان شهرضا نخبگان و مفاخر علمی آن هستند اما بسیاری از مردم با نام و زندگی‌نامه این افراد بیگانه هستند.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از نخبگان در زمینه پیشبرد اهداف کلان شهرستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین معضلاتی که در شهرضا وجود دارد بحث عدم استفاده از نخبگان در حوزه‌های مختلف است تا جایی که برخی از این بزرگان طی سال‌های متمادی دیگر یک‌بار هم به شهرضا سفر نمی‌کنند.

خان احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از نخبگان جوان شهرضایی در روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، نخبگانی که در سطوح استانی، کشوری و بین‌المللی موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند از سوی شهرداری شهرضا مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در حاشیه این همایش نمایشگاهی از دستاوردهای نخبگان شهرضایی در زمینه‌های مختلف تشکیل می‌شود.

شهردار شهرضا با انتقاد از بی‌توجهی به نخبگان و مفاخر شهرستان در دوران حیات گفت: مرحوم محمد شیرعلی شهرضایی که در دوران جوانی موفق به کسب رتبه‌های برجسته بین‌المللی شده بود یکی از این انسان‌های والامقام است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت کانون تفکر و مرکز مطالعات و پژوهش‌های شهرداری شهرضا هم‌زمان با روز جوان تاکید کرد: این تشکل با اخذ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درصدد هم‌اندیشی و هم‌فکری با نخبگان شهرضایی در تمام حوزه‌ها است.

خان احمدی در ادامه برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری را از دیگر برنامه‌های شهرداری شهرضا طی سال جاری برشمرد و گفت: در حال حاضر دبیرخانه این همایش تشکیل شده است و انتظار داریم با استفاده از اساتید برجسته دانشگاهی شهرضایی کشور و مقیم خارج امکان بهره‌برداری از ظرفیت بالای مردم شهرضا در طرح‌های شهری امکان‌پذیر شود.

خان احمدی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها اختصاص بخشی از بودجه به بخش پژوهش است که طی دوران گذشته به دلیل کمبود بودجه این امر میسر نشده است و انتظار داریم، بتوانیم با اختصاص بودجه پژوهشی مطلوب حامی مناسبی برای نخبگان شهرستان باشیم.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول