اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

کتابخانه‌های مرکزی کشور تجهیز می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه‌های مرکزی موجود در کشور امسال در حد قابل قبول و استاندارد تجهیز می‌شوند.

کتابخانه‌های مرکزی کشور تجهیز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدعارف علوی ‌در گردهمایی کارشناسان منابع نهاد کتابخانه‌های کشور در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر شش کتابخانه مرکزی در کشور وجود دارد که نهاد امسال درصدد تجهیز منابع آنها در حد قابل قبول و استاندارد است.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی به 2 هزار و 700 کتابخانه کشور کتاب ارسال می‌کند.

علوی تصریح کرد: سرعت ارسال کتاب به کتابخانه‌ها روز به روز کوتاه‌تر می‌شود به طوری که ارسال کتاب به آذربایجان‌غربی دو روز طول می‌کشد.

به گفته وی امسال در این نهاد دقت ویژه‌ای در هزینه‌های انجام شده و صرف بودجه می‌شود و خریدهای انجام شده نیز با لحاظ کردن این موضوع صورت گرفته است.

علوی گفت: سال گذشته 140 میلیارد ریال خرید کتاب در کشور انجام شده که امسال سعی در حفظ این رقم شده است.

وی ادامه داد: طرح کتاب من نیز طرح دیگری است که برای رفاه هر چه بیشتر اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا می‌شود و طی آن کتاب مورد نظر توسط اعضای کتابخانه‌ها سفارش داده می‌شود و کتابخانه‌ها نسبت به تهیه آن کتاب اقدام می‌کنند.

علوی اعلام کرد: 470 عنوان کتاب در این زمینه در نظر گرفته شده است که برای این منظور 3 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم که یک جهش 100 درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی افزود: کتابخانه مرکزی ارومیه یک کتابخانه نمونه و بی‌نظیر است که سال گذشته 30 هزار جلد کتاب و امسال 20 هزار جلد کتاب برای تجهیز آن خریداری شده است و درصدد افزایش این میزان به 100 هزار جلد هستیم.

علوی با بیان اینکه این نهاد سال گذشته یکی از خریداران بزرگ کتاب بود، اعلام کرد: سال گذشته خرید 20 میلیاردی کتاب را در کشور شاهد بودیم.

نخستین گردهمایی کارشناسان منابع نهاد کتابخانه‌های کشور از دیروز به مدت سه روز در ارومیه آغاز شده است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول