اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کردستان:

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با مجموعه فرهنگی کردستان هماهنگ نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عملکرد اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان را صرف یک شعار تبلیغاتی عنوان کرد و گفت: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با مجموعه فرهنگی کردستان هماهنگ نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با مجموعه فرهنگی کردستان هماهنگ نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، قباد میمنت‌آبادی در واکنش به خبر فک پلمب کتابخانه عمومی شهرستان کامیاران توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، تلاش 18 ماهه فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کتابخانه کامیاران را به نام خودش مصادره کرده است.

وی ضمن تکذیب چنین خبری، گفت: لازم می‌دانم در راستای شفاف‌سازی و اطلاع مردم شریف کردستان اعلام نمایم که پس از 50 جلسه اداره‌کل ارشاد اسلامی با مالکان و مسئولین شهرستان کامیاران، توانستیم با جلب رضایت متشاکیان پس از 18 ماه تعطیلی کتابخانه عمومی کامیاران دستور فک پلمب این فضای فرهنگی را اخذ نماییم که در هیچکدام از این جلسات مدیرکل کتابخانه‌های عمومی حضور نداشته است.

میمنت‌آبادی افزود: در گشایش و فعالیت مجدد کتابخانه عمومی کامیاران هدف مصادره این حرکت به نام شخص نیست بلکه هدف جلب رضایت و خواسته مردم شهیدپرور این شهرستان است.

وی افزود: این اداره‌کل وظیفه و تکلیف خود می‌داند تا در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگ عمومی استان نسبت به رسیدگی به موانع و مشکلات در مسیر توسعه فرهنگی استان به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر اقدام نماید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان هوشیاری رسانه‌های جمعی را در خصوص صحت و سقم اخبار را خواستار شد و افزود: تلاش خستگی‌ناپذیر فرماندار کامیاران و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان همراه با نگاه موثر فرهنگی مالکان متشاکی فضای کتابخانه عمومی این شهرستان هیچگاه نزد خداوند منّان بی‌اجر نخواهد ماند و نباید تلاش این عزیزان خواسته یا ناخواسته توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان نادیده انگاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و یکی از اعضای موثر هیئت امنای اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تا حال هیچ‌گونه هماهنگی اجرایی توسط مدیرکل این مجموعه را به منظور ارتقای بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی مشاهده ننموده‌ام و بهتر است که اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی به جای شعارزدگی صرف به عمل و خدمت به آحاد مردم فرهنگی کردستان اقدام نماید.

میمنت‌آبادی در ادامه جذب کمی اعضای کتابخانه‌های عمومی را مؤید ارتقا وضعیت سرانه مطالعه کتاب در استان ندانست و گفت: همت و خط‌مشی فرهنگی دولت توجه به کیفیت فعالیت فرهنگی به جای کمیت است و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در استان باید از حالت رکود و ایستایی که دارد خارج شود.

آنچه امروز از عملکرد این اداره کل شاهدیم صرف تبلیغاتی یکسونگرانه برای خالی نبودن حضور در عرصه فعالیت‌های مرتبط در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان با قبح خواندن ادبیات سخیف مصادره خدمت صادقانه جامعه فرهنگ و هنر شامل مجموعه مدیریت فرهنگی استان که مشتمل بر 25 دستگاه با کار فرهنگی مستقیم است از سوی برخی اشخاص بیگانه با قوانین و دستورالعمل‌های مرتبط فرهنگی، گفت: در مقوله نهضت مطالعه کتاب مفید، طرح پیک مهر و تقویت انجمن دوستداران کتاب وعده‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تا چه اندازه رنگ واقعیت به خویش گرفته است.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول