اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

زندگی آیت‌الله طالقانی سراسر مبارزه، تبعید و زندانی بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به زندگی سراسر مبارزه، تبعید و زندانی آیت‌الله طالقانی گفت: این مجاهد نستوه و ابوذر زمان با شجاعت و جسارتی که داشت در جریان شکل‌گیری انقلاب زحمات زیادی کشید.

زندگی آیت‌الله طالقانی سراسر مبارزه، تبعید و زندانی بود

عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مرحوم طالقانی از معدود سیاستمداران مذهبی دوران انقلاب اسلامی و سده اخیر بود که با یک روشن‌بینی خاصی وارد عرصه مبارزات کشور شد و در طول حیات خود برای پیروزی انقلاب اسلامی زندان، شکنجه و تبعید را به جان خرید.

وی تصریح کرد: نگاه مرحوم طالقانی به مسائل دین از زاویه امور جامعه شناختی و موضوعات اجتماعی بود و در مجموعه مسائلی که ایشان طرح می‌کرد به خوبی می‌بینیم که نگاه جامعه شناختی به مسائل دین را تدوین می‌کرد و در شرایطی که مکاتب فلسفی غربی و کمونیستی در جامعه جایگاهی پیدا کرده بودند، فلسفه اسلامی را در کشور مطرح و در مقابل این مکاتب پوچ به اوج خود رساند به طوری که در آن زمان جوانان و دانشجویان از انحراف به فلسفه غربی و کمونیستی نجات پیدا کردند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با بیان اینکه مرحوم طالقانی جای خوبی در بین روشنفکران جامعه و دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها داشت، گفت: این شخصیت ارزنده آنچه در توان داشت در افزایش آگاهی، بینش و نگاه جوانان نسبت به اسلام انجام داد و به خوبی توانست قشر تحصیل‌کرده و دانشجو را به خود جذب کرده و در آن‌ها اثرگذار باشد.

رجایی با بیان اینکه طالقانی یار و یاوری صدیق برای امام(ره) در طول دوران مبارزه و بعد از پیروزی انقلاب بود، خاطر نشان ساخت: بعد از انقلاب اسلامی نیز مرحوم طالقانی به خوبی نقش ولایت فقیه را در جامعه تبیین کرد.

وی با اشاره به برپایی نخستین نماز جمعه به امامت طالقانی در  تهران گفت: امروز  برپایی نماز عبادی سیاسی جمعه در کشور مدیون اقدامات و رفتارها و مباحت مرحوم طالقانی است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: بعد از پیروی انقلاب گروه‌های ضد انقلاب به ویژه منافقین تلاش داشتند دایره نفوذ خود را در بین جوانان گسترش دهند، اما آیت‌الله طالقانی یکی از شخصیت‌های بسیار ممتازی بود که چهره این گروه‌ها را به خوبی به جوانان نمایان کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) آیت‌الله طالقانی را ابوذر زمان نامید،  ادامه داد، موضع‌گیری بسیار دقیق و عالمانه‌ای این مجاهد نستوه موجب شد صف مردم از صف منافقین جدا شده و جوانان با روشن‌بینی به این مسئله نگاه کنند.

رجایی با اشاره به زندگی سراسر مبارزه، تبعید و زندانی مرحوم طالقانی اظهار داشت: این مجاهد نستوه و ابوذر زمان با شجاعت و جسارتی که داشت در جریان شکل‌گیری انقلاب زحمات و رنج‌های زیادی کشید.

وی با اشاره با سالگرد درگذشت این مبارز خستگی‌ناپذیر گفت: آیت‌الله طالقانی هم در بین مردم و هم در بین روشنفکران و قشر تحصیل کرده جایگاه ویژه‌ای داشت.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول