اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ممدوحی در گفت‌وگو با فارس در کرمانشاه:

آیت‌الله طالقانی به پیوند دانشگاه و حوزه اهمیت می‌داد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از برنامه‌های مهم آیت‌الله طالقانی پیوند دانشگاه و حوزه بود.

آیت‌الله طالقانی به پیوند دانشگاه و حوزه اهمیت می‌داد

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به سالگرد وفات آیت‌الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران در 19 شهریور ماه اظهار کرد: آیت‌الله طالقانی عضو نهضت آزادی بود اما فکر و اندیشه‌اش با برنامه‌های نهضت متفاوت بود.

ممدوحی ادامه داد: هدف‌اصلی آیت‌الله طالقانی سرنگونی حکومت شاه غاصب بود یعنی پیرو تفکر و اندیشه امام راحل بود. آیت‌الله طالقانی شاه را قبول نداشت و تمام سیاست و برنامه‌هایش در راستای براندازی رژیم شاهنشاهی بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از برنامه‌های مهم آیت‌الله پیوند دانشگاه و حوزه بود و همواره دوست داشت که دانشجویان دانشگاه با طلاب در یک صف نماز بخوانند. بعد از ملی شدن صنعت نفت خیلی از گرو‌ه‌ها سعی کردند ایشان را در دید مردم بدنام کنند اما موفق نشدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: وقتی امام راحل به ایران آمدند طالقانی در برخوردهایی که با امام (ره) داشت به یکباره ماهیتش تغییر پیدا کرد. آیت‌الله طالقانی در برخورد و دیدار با امام (ره) آنقدر تغییر کرد که می‌گوید هر وقت اضطراب پیدا می‌کنم به امام (ره) که می‌رسم آرامش خاصی در درونم به وجود می‌آید.

ممدوحی با بیان اینکه امام (ره) به پاکی و صداقت آیت‌الله طالقانی پی برده بود، افزود: طالقانی فردی انقلابی و پیرو هدف امام در نابودی کردن حکومت شاه و پایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران بود، امام (ره) او را امام جمعه تهران کرد تا بسیاری از صداها و مخالفت‌ها سرکوب شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از مریدان آیت‌الله طالقانی در دستگاه دولت سمتی داشتند و چون طالقانی یکی از سردمداران مهم انقلاب بود امام جمعه شدنش، او را در نظام تثبیت کرد.

ممدوحی ادامه داد: امام راحل در زمان رحلت آیت‌الله طالقانی فرمودند ببینید مردم با روحانیون چه کار می‌کنند بیل و کلنگی که با آن قبر عالم را می‌کنند را می‌بوسند «خطاب به برخی از اعضای نهضت آزادی» شما اگر بمیرید مردم حتی یک فاتحه هم برایتان قرائت نمی‌کنند.

وی با اشاره به وظایف ائمه جمعه در جذب جوانان به مسجد گفت: پیش‌نمازها باید آگاهی کامل نسبت به زمان و مسائل مختلف داشته باشند مطالب روزنامه‌ها را در سخنرانی‌های خود برای جوانان تکرار نکنند قدرت تحلیل داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام جمعه‌ها نقش بیدار‌کننده برای مردم دارند و به مردم بگویند پخش بعضی از فیلم‌ها از سوی دشمنان براساس روانشناختی تهاجمی است که هدفشان سست کردن بنیان خانواده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول