اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی قزوین:

غفلت از آسیب‌های اینترنت زنگ خطری برای خانواده‌ها است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین با تشریح خطرات و آسیب‌های اینترنت و با هشدار در زمینه آثار مخرب این آسیب‌ها بر زندگی نوجوانان و جوانان گفت:‌ غفلت از آسیب‌های اینترنت زنگ خطری برای خانواده‌ها است.

غفلت از آسیب‌های اینترنت زنگ خطری برای خانواده‌ها است

محمدقربان عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین پیرامون فضای مجازی و اینترنت اظهار کرد: اینترنت بر خلاف سایر رسانه‌ها یک رسانه تعاملی و دوطرفه است که به خاطر این مهم اثرگذاری فوق‌العاده‌ای بر روی مخاطب دارد.

وی افزود: از سویی دامنه اطلاعات و آگاهی‌های عمومی و تخصصی اقشار مختلف جامعه را گسترش و از سوی دیگر زمینه ارتباط افراد با یکدیگر را در شهرها و کشورهای افزایش می‌دهد.

معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین ادامه داد: در خصوص آسیب‌های اینترنت از جنبه‌های مختلف می‌توان تحقیق و بررسی کرد که از جمله‌ آسیب‌های امنیتی، شبکه و نرم‌افزار که به مواردی نظیر ویروس‌ها، هکرها و کلاهبرداری‌ها می‌توان اشاره کرد.

وی عنوان کرد: ‌آسیب‌های جسمی که نیازمند بررسی پزشکی موضوع نظیر تاثیراتی که بر عملکرد دستگاه گوارشی، چشم، استخوان، اعصاب و ... نیز از این دست آسیب‌ها هستند که در این خصوص نیز پزشکان و متخصصان مختلف زمینه‌های پزشکی باید بررسی و تحقیق انجام دهند.

عسگری تصریح کرد:‌ اما یکی از آسیب‌های رایج اینترنت تاثیرات سوء فرهنگی آن است که آن نیز دامنه گسترده‌ای داشته که باید توسط کارشناسان علوم انسانی و اسلامی مورد توجه قرار گیرد و از میان آسیب‌های فرهنگی تاثیرات مخرب اعتقادی و اخلاقی از مهم‌ترین موارد است.

معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: طرح آسیب‌های اینترنت به معنای نفی فواید و اهمیت علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این فناوری در جهان امروز نیست.

وی ابراز کرد: بیشتر خانواده‌ها از اینکه فرزندان‌شان به اینترنت و رایانه روی بیاورند، استقبال می‌کنند غافل از اینکه استفاده نادرست از این فناوری آثار مخرب بیشتری نسبت به سایر سرگرمی‌ها و بازی‌ها دارد.

معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین یادآور شد: ‌از جمله عواملی که موجب جذب نوجوانان و جوانان به اینترنت می‌شود عبارتند از وب‌سایت‌ها که مجموعه‌ای از اطلاعات سرگرمی را در یک مکان منحصر به فرد در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ ‌مانند عکس‌ها، موتورهای جستجو که با استفاده از آن می‌توان تمامی مسائل و موضوعات و عکس‌ها و فیلم‌ها را جستجو کرد و چت‌روم‌ها که سایت‌های خاصی هستند که اجازه می‌دهند نوجوانان و جوانان مکالمه‌های لحظه‌ای داشته و از این طریق دوست‌یابی به ویژه با جنس مخالف داشته باشند.

عسگری اذعان کرد: از دیگر موارد جذاب اینترنت بازی‌های یارانه‌ای است که باید مورد توجه کارشناسان این حوزه قرار گیرد.

وی پیرامون این بازی‌ها یادآور شد:‌ وجود تصاویر و فیلم‌های به شدت محرک جنسی که جذب بسیار قوی به ویژه برای نوجوانان دارد در بازی‌های یارانه‌ای غربی مشاهده می‌شود که از مضرات این فناوری است؛ ‌به طوریکه برخی آمارها حکایت از آن دارد که در بسیاری از کشورها نخستین یا دومین موضوع جستجو موارد غیراخلاقی است.

معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین تاکید کرد:‌ یکی از عوامل اقبال نوجوانان و جوانان به فضای سایبری ناکامی‌های زندگی است چرا که اینترنت برای بسیاری از افراد پناهگاهی است که از مشکلات، دردها و رنج‌های خود به آن روی می‌آورند و به عنوان یک پناهگاه، مامن و ابزار سرگرم کننده از آن استفاده می‌کنند.

عسگری اضافه کرد:‌ در خصوص کاهش آسیب‌های اینترنت نیز پیشنهادهایی وجود داردکه از آن جمله می‌توان به تعامل و دوستی اعضای خانواده با یکدیگر و لذت بردن از این نزدیکی نام برد چرا که شاهد این هستیم که خانواده‌های با روابط عاطفی قوی کمتر دچار آسیب‌های اینترنت می‌شوند.

وی تصریح کرد: ‌پناه بردن به اعتقادات مذهبی و ترویج آن توسط والدین به فرزندان، قرار دادن رایانه در محل‌های پر رفت و آمد خانه مانند حال و پذیرایی و همچنین وضع قانون برای کار با اینترنت و همچنین تعیین زمان استفاده آن از دیگر پیشنهادهایی است که در خصوص کاهش آسیب‌های اینترنت می‌توان ارائه کرد.

معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین صحبت‌ درباره آسیب‌های اینترنت با فرزندان به صورت شفاف را از دیگر راهکارهای مقابله با آسیب‌های اینترنت دانست که خانواده‌ها می‌توانند به کار ببندند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول