اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد قم:

ضریب نفوذ اینترنت در قم نسبت به جمعیت بسیار زیاد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: ضریب نفوذ اینترنت در قم نسبت به جمعیت استان بسیار بالاست و میزان کاربران نیز نسبت به سایر شهرها بیشتر است.

ضریب نفوذ اینترنت در قم نسبت به جمعیت بسیار زیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان قم که پیش از ظهر امروز در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد اظهار کرد: فضای مجازی و سایبر امروز بسیار بیشتر از گذشته زندگی انسان‌ها را متاثر کرده و این نمایشگاه نیز با هدف آشنا ساختن خانواده‌های قمی با این مقوله برگزار شده است.

وی افزود: اهمیت پرداختن به مسئله فناوری دیجیتال به قدری زیاد است که مقام معظم رهبری نیز دستور تاسیس شورای فضای مجازی را صادر فرمودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت قم نسبت به جمعیت استان بسیار بالاست گفت: میزان کاربران و پهنای باند نیز در قم نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

وی ادامه داد: نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برای نخستین بار امسال در دو مرحله برگزار می‌شود که در نمایشگاه کنونی بیش از 54 شرکت که بیشتر آنها در قم مشغول به فعالیت هستند آخرین دستاوردهای خود را در زمینه دیجیتال و فناوری‌های مرتبط در معرض بازدید عموم قرار داده‌اند.

اسماعیلی‌طبا از برپایی غرفه هنرهای دیجیتال در نمایشگاه امسال خبر داد و افزود: نمایش تصاویر سه بعدی و انیمیشن‌های داخلی از جمله مواردی است که در این غرفه ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه 10 شرکت انمیشین‌سازی فعال در استان قم مشغول فعالیت هستند عنوان داشت: این شرکت‌ها همکاری نزدیکی با رسانه‌های تصویری قم داشته و تولیدات آنها در اختیار شبکه‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی متعددی نیز در طول برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در محل نمایشگاه برگزار خواهد شد که شامل موضوعاتی چون مدیریت وب‌سایت‌های خبری، ‌آسیب‌شناسی فضای مجازی،‌ راهبردهای دفاعی در جنگ رسانه‌ای، اسلام‌هراسی در بازی‌های رایانه‌ای و خانواده فضای مجازی خواهد بود.

اسماعیلی‌طبا با انتقاد از نبود فضای مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و رسانه‌های دیجیتال در قم ابراز کرد: از استانداری قم می‌خواهیم که محلی دائمی برای برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) در نظر گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از سفارش ساخت 11 بازی رایانه‌ای به مرکز دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: فیلم‌نامه این بازی‌ها نوشته شده و اکنون مراحل ساخت را می‌گذرانند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول