اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار خبر داد

اجرای 33 هکتار عملیات تسطیح اساسی و لیزری در گرمسار

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار از اجرای 33 هکتار عملیات تسطیح اساسی و لیزری اراضی در این شهرستان خبر داد.

اجرای 33 هکتار عملیات تسطیح اساسی و لیزری در گرمسار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، فضل‏الله دهقانی عصر امروز در نشستی با شماری از مسئولان کشاورزی گرمسار افزود: برای انجام این عملیات مبلغ 395 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و خودیاری هزینه شده است.

وی بیان کرد: همچنین در بخش آب و خاک لایروبی و مرمت قنوات، لوله‏گذاری برای انتقال آب  به طول 4.7 کیلومتر و احداث و مرمت جاده بین مزارع به طول 10 کیلومتر اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار گفت: تلقیح مصنوعی 560 و رکوردگیری شیر از 2 هزار و 200 راس گاو، بازسازی 320 متر جایگاه دام، تولید یک‌هزار و 900 تن شیر، گوشت قرمز 230، گوشت سفید 195 و 280 تن تخم‌مرغ از مهم‏ترین اقدامات در بخش دام و طیور است.

دهقانی افزود: مبارزه با سرخرطومی یونجه، موش صحرایی، ملخ، آفات پسته در سطح 863 هکتار، مبارزه با علف‏های هرز مزارع در سطح یک‌هزار و 980 هکتار، مبارزه با آفات گیاهی در سطح 250 هکتار، مبارزه بیولوژیک در سطح 10 هکتار، توزیع 90 تن کود شیمیایی، نظارت بر طرح‏های افزایش محصولات باغی و زراعی در سطح 320 هکتار نیز از مهم‏ترین اقدام در بخش تولیدات گیاهی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار گفت: آموزش زنان و خانواده به حجم 50 نفر روز، برگزاری کلاس‏های آموزشی ترویجی به حجم 60 نفر روز و برگزاری کارگاه آموزشی بهبود کیفیت گوشت دام به حجم 90 نفر روز از برنامه‏های اجرایی در بخش ترویج است.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول