اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در مرحله تدوین نهایی است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به آخرین وضعیت سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: این سند در حال حاضر در شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین نهایی است.

سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در مرحله تدوین نهایی است

محمدمهدی زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، اظهار داشت: همکاری دو طرفه‌ای میان مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بحث وجود دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورایی با عنوان اسلامی شدن دانشگاه‌ها تشکیل شده که این بحث را دنبال می‌کند و در این راستا سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز در حال تدوین نهایی است.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد گفت: در این ارتباط سئوالاتی که مطرح شد را طی نامه‌ای به ریاست دانشگاه آزاد اعلام کردیم و به آنها مهلت داده و منتظر پاسخ از سوی آنها هستیم که پس از ارسال پاسخ تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

زاهدی ادامه داد: در مورد واحد آکسفورد نیز اطلاعاتی که فرهاد دانشجو ارائه کرد با اطلاعات درج شده در رسانه‌ها متفاوت بود، البته در طرح تحقیق و تفحص نیز بررسی شعب خارج از کشور دانشگاه آزاد از جمله واحد آکسفورد مطرح شده است، بنابراین منتظر پاسخ دانشگاه آزاد هستیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته تحول بنیادین در علوم انسانی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رسیدگی به این بحث، یک ماهه و دو ماهه نیست، چرا که موضوع تحول در علوم انسانی را مقام معظم رهبری در زمانی که بنده وزیر علوم بودم، فرمودند و در این راستا از همان زمان فعالیت‌ها را شروع کردیم، این موضوع باید حرکتی بطنی باشد و باید از شتاب‌زدگی در این راستا بپرهیزیم چرا که شتاب‌‌زدگی در این امر سبب خسران می‌شود.

زاهدی خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب دانشگاه‌ها را به واسطه بحث انقلاب فرهنگی تعطیل کردیم، بازخوردهایی که امروز می‌بینیم در حوزه علوم انسانی بازخوردهایی منفی است و این به خاطر شتابی بود که در آن زمان انجام دادیم و فکر کردیم با تغییر ظاهری در رشته‌ها و کتب می‌توانیم در حوزه علوم انسانی تحول و انقلاب فرهنگی در این حوزه ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: باید این حرکت کاملاً کارشناسانه باشد و از تمام ظرفیت‌های کشور در حوزه و دانشگاه استفاده کنیم و حتی باید از محققانی که در خارج از کشور در موضوع علوم انسانی با رویکرد اسلامی نظر دارند نیز استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خاتمه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در تعاملی هماهنگ و دوجانبه با شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع تحول بنیادین در علوم انسانی را دنبال می‌کند، اظهار داشت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز کمیته تحول بنیادین در علوم انسانی به مسئولیت حدادعادل ایجاد شده است و گزارشی هم که به مجلس از سوی این کمیته ارائه شد گزارش بسیار خوبی بود، در همین راستا امیدواریم از سال جاری در برخی از رشته‌های جدید که تعریف کرده بودند و محتوا برای آنها مشخص شده بود، کار پی‌گیری شود و شاهد تحول بنیادین در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول