اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 2 ماه مداوا

مرغ حق به طبیعت فومن بازگشت

خبرگزاری فارس: رئیس محیط زیست فومن و شفت گفت: پرنده شکار ممنوع و حفاظت شده «مرغ حق» پس از دو ماه مداوا به طبیعت فومن بازگشت.

مرغ حق به طبیعت فومن بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن علی‌اصغر روشنی ظهر امروز در جریان رهاسازی پرنده «مرغ حق» در دامن طبیعت این شهرستان اظهار کرد: حدود دو ماه قبل ماموران محیط زیست فومن پرنده حفاظت شده و شکار ممنوع «مرغ حق» را در روستای سند فومن مشاهده کردند که از ناحیه پا زخمی شده بود و قادر به حرکت نبود.

وی ادامه داد: این مرغ حق مجروح پس از نگهداری و مداوا و ترمیم زخم‌هایش و پس از حلقه‌گذاری به دامان طبیعت بازگشت.

این مسئول در تعریف پرنده مرغ حق افزود: اندازه طول بدن مرغ حق یا «شب‌جغد» بین 18 تا 20 سانتی‌متر است و روی شاخه درختان در نزدیکی منازل مسکونی، باغ‌ها و باغچه‌ها و نیز در ساختمان‌های قدیمی دیده می‌شود و پرنده‌ای منزوی و گوشه‌گیر است.

وی با بیان اینکه این پرنده حفاظت شده و شکار ممنوع است ابراز کرد: مرغ حق معمولاً در شب برای شکار و تغذیه از لانه‌اش خارج می‌شود و از جوندگان کوچک و موذی نظیر موش و برخی حشرات زیان‌آور تغذیه می‌کند و به همین منظور وجودش برای حفظ تعادل اکولوژیکی بسیار مفید است.

به گفته روشنی مرغ حق قدرت شنوایی بسیار قوی دارد و صدای طعمه خود را در هر مکانی که نشسته باشد تشخیص می‌دهد و این پرنده 3 تا 6 عدد تخم می‌گذارد.

وی توجه به محیط زیست به ویژه گونه‌ای کمیاب پرندگان را از ضروریات دانست و خاطر نشان کرد: زمانی که برخی از حیوانات و یا پرندگان شکار ممنوع معرفی می‌شوند فرهنگ عمومی باید پذیرا باشد که این گونه‌ها باید حفظ شوند و حفظ آنها به حفظ طبیعت خدادادی کمک می‌کند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول