اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست سیستان‌وبلوچستان:

طبیعت سیار منطقه مکران آماده حرکت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست سیستان‌وبلوچستان گفت: مجموعه سیاری از گونه‌های طبیعت استان و منطقه مکران در یک اتوبوس به نمایش گذاشته می‌شود.

طبیعت سیار منطقه مکران آماده حرکت شد

خسرو افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: سیستان‌وبلوچستان سرزمین وسیعی است که بیش از 11 درصد وسعت کل کشور را در بر گرفته و دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار متنوع و متفاوتی است.

وی به دامنه‌های کوه تفتان با پوشش گیاهی و گونه دارویی و خوراکی، دریاچه و تالاب هامون، تالاب لیپار و چشمه‌های آب معدنی گرم و سرد، گلفشان پیگل و گونه‌های نادر و کمیاب جانوری از جمله تمساح پوزه کوتاه، خرس سیاه و سمور بلوچی اشاره کرد و گفت: هر آنچه در طبیعت ایران پهناور وجود دارد می‌توان نمونه‌ای از آن را در سیستان‌وبلوچستان مشاهده کرد که این امر یا قابلیت بسیار ارزشمند برای این مرز و بوم است.

مدیرکل محیط زیست سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه با اکو زیست متنوع گیاهی و جانوری در استان ضرورت را بر این دانستیم که برای نخستین بار موزه‌ای سیار از مجموعه نمونه‌های جانوری و گیاهی را در یک اتوبوس طراحی و پارتیشن‌بندی شده و برای استفاده عموم به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان راه‌اندازی کنیم.

افضلی به طرح موفقیت آمیز جابجایی 30 هزار کلونی مرجان‌ها با میزان سلامت 98 درصد اشاره کرد و گفت: طرح طبیعت سیار مکران مورد توجه و استقبال مردم و مسئولان قرار گرفته و به زودی همزمان با آغاز هفته دولت در استان به حرکت در می‌آید.

وی به ارتقا رتبه ارزیابی زیست محیطی استان از 17 به 4 در سال 90 اشاره کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار تا پایان سال‌جاری در زمینه زیست محیطی طرح‌های نو و جامعی در دست اجرا داریم.

وی گفت: مهم‌ترین مزایای این طرح‌ها را تبحر طبیعت‌گردی، توسعه تحقیقات و پژوهش‌های زیست محیطی، برنامه‌ریزی و مدیریت منابع آبی، جلوگیری از خشک‌شدن تالاب به ویژه تالاب هامون با توجه به روند پی در پی خشکسالی، استفاده بهینه از منابع موجود طبیعتی در استان عنوان کرد.

مدیرکل محیط زیست سیستان‌وبلوچستان اصلاح ورودی‌های آب تالاب‌ها و شیب‌بندی اصولی و صحیح و پایش آلودگی آب‌ها و آلاینده‌ها را از دیگر اقدامات در حال اجرای این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول