اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

ساخت مجتمع رفاهی در دل طبیعت روستای عنصرود اسکو

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از آغاز به ساخت مجتمع رفاهی روستای هدف گردشگری "عنصرود" شهرستان اسکو خبر داد.

ساخت مجتمع رفاهی در دل طبیعت روستای عنصرود اسکو

به گزارش خبرگزاری فارس از اسکو، تراب محمدی صبح امروز در بازدید از روستای عنصرود با اشاره به افزایش زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان اسکو، اظهار کرد: این مجتمع رفاهی در راستای توسعه گردشگری روستای عنصرود و بهره‌برداری بهینه از موقعیت جغرافیایی و طبیعی این روستا با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

وی ساخت سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، بوفه، آلاچیق و محوطه‌سازی را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای بسترسازی و توسعه گردشگری در روستای عنصرود عنوان کرد.

محمدی اعتبار اولیه طرح ساخت مجتمع رفاهی عنصرود را یک و نیم میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طرح ساخت این مجتمع در زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع در اوایل امسال آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر در توسعه گردشگری خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر خوشبختانه با اقداماتی که در راستای ایجاد زیرساخت‌ها انجام شده شاهد حضور خوب گردشگران در آذربایجان‌شرقی بوده‌ایم که این رویداد خوب را باید در تمام روستاها و مناطق بکر استان نیز گسترش داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اعلام کرد: با بسترسازی‌های انجام شده در روستای عنصرود، میزان گردشگرپذیری در این روستا 70 برابر شده است.

محمدی علت انتخاب روستای عنصرود به عنوان روستای هدف گردشگری را مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی آن عنوان کرد که قابلیت سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر را دارد.

وی همچنین در تشریح جاذبه‌های روستای عنصرود گفت: مسجد و حمام تاریخی صخره‌ای، کوه زیبای سلطان، چشمه آغ بولاغ و کوسان (چوسان) سوئی و گل محمدی مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی را در این روستا به وجود آوردند تا عنصرود تبدیل به روستای هدف گردشگری شود.

محمدی همچنین ادامه داد: روستای عنصرود از نعمت مراتع و باغات، فضای طبیعی و بکر برخوردار بوده و بستر مساعد و مناسبی را برای سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی فراهم کرده است.

محمدی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این منطقه اظهار کرد: با توجه به موقعیت طبیعی و جغرافیایی روستای عنصرود و واقع شدن آن در شهرستان اسکو تقویت زیرساخت‌ها و تحکیم و بسترسازی، توسعه گردشگری و امکانات رفاهی این منطقه مورد توجه خاصی بوده است.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول