اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک

کودکان منطقه جنوب کرمان کارت همیار طبیعت می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی نماینده ولی‌ فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: به زودی به کودکان منطقه جنوب کرمان کارت همیار طبیعت اعطا می‌شود.

کودکان منطقه جنوب کرمان کارت همیار طبیعت می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام سید بهروز حسین‌زاده بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت 27 خرداد ماه روز جهانی مقابله با بیابان‌زدایی در جیرفت اظهار داشت: باید همواره قدردان نعمت‌های طبیعی الهی بوده و با تمام توان از این سرمایه‌های عظیم خدادادی محافظت کنیم.

وی کودکان را همیار طبیعت خواند و افزود: به زودی به کودکان منطقه جنوب کرمان کارت همیار طبیعت اعطا می‌شود.

کارشناس مسئول امور بیابان‌ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز در این مراسم آب، خاک و گیاه را سه عنصر اصلی منابع طبیعی خواند و اظهار داشت: هر موهبتی که خداوند به صورت طبیعی به ما عطا کرده و انسان هیچ دخالتی در ایجاد آن نداشته است، منابع طبیعی محسوب می‌شود.

جواد درینی با اشاره به کلام الهی که در قرآن فرموده است «هر چیز را از آب زنده نگه داشته‌ایم»، تصریح کرد: این آیه نشان‌دهنده اهمیت این مایه حیات در آفرینش است.

وی بیان کرد: همچنین زمانی که پیامبر (ص) می‌فرمایند «قطع درختان همانند قطع بال فرشتگان است»، نشان از اهمیت حفاظت و حراست از منابع طبیعی است.

درینی عنوان کرد: هرچه از جوامع سنتی به سوی عصر حاضر پیش رفته‌ایم، مشاهده می‌کنیم که با افزایش جمعیت بهره‌برداری بیشتری از منابع طبیعی انجام شده است.

وی اذعان کرد: این افزایش بهره‌برداری موجب می‌شود تا منابع طبیعی فعالیت مناسب بازیابی خود را از دست داده و منطقه به بیابان تبدیل شود.

درینی بیان کرد: با افزایش جمعیت و کاهش منابع طبیعی بحث بیابان‌زدایی مطرح شد و به صورت جدی کشورهایی که از این مسئله متأثر بودند به ویژه کشورهای آفریقایی در این راستا حرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه ایران نیز به جمع این کشورها پیوست و عضو کنوانسیون مقابله با بیابان‌زدایی شد، گفت: هر ساله برنامه‌های مختلفی بر همین اساس در کشور برگزار می‌شود.

درینی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «مسئله منابع طبیعی یک مسئله تجملاتی نیست، بلکه یک مسئله حیاتی است، بنابراین فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود».

وی افزود: به پیروی از دستور ولایت فقیه باید در راستای فرهنگ‌سازی در حفظ و حراست از منابع طبیعی تلاش کنیم.

به گزارش فارس، مسابقه نقاشی با حضور جواد قلندری رئیس اداره بیابان و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول