اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان خبر داد

رهاسازی تعدادی از گونه‎های حیات وحش به دامن طبیعت در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان از رهاسازی تعدادی از گونه‎های حیات وحش به دامن طبیعت در این استان خبر داد.

رهاسازی تعدادی از گونه‎های حیات وحش به دامن طبیعت در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان،‌ محمد ممشتی اظهار داشت: یک رأس قوچ وحشی، پنج بهله سارگپه پا بلند، 10بهله سارگپه معمولی، دو بهله عقاب طلایی، یک بهله دال سیاه، یک رأس بچه شوکا، پنج بهله دلیجه، یک قلاده روباه توسط بخش محیط زیست طبیعی و یگان حفاظت محیط زیست استان گلستان در سه ماهه اول سال جاری پس از بهبود، در طبیعت رهاسازی شدند.

وی تصریح کرد: پنج بهله دلیجه، یک قلاده روباه، یک رأس قوچ وحشی، پنج بهله سارگپه پا بلند، 10 بهله سارگپه معمولی، دو بهله عقاب طلایی، یک بهله دال سیاه، یک رأس بچه شوکا که توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست گلستان در ماموریت‎های گشت و کنترل مناطق از متخلفان و متعرضان به طبیعت کشف و ضبط شده بودند پس از تیمار و بهبود در زیستگاه‎های خود رهاسازی شدند.

ممشتی گفت: یک قلاده توله پلنگ که در روستای زیارت گرگان در تله کشاورزان گرفتار شده بود پس از بیهوشی و رهاسازی، به پارک طبیعت پردیسان واقع در سازمان حفاظت محیط زیست برای درمان منتقل شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان یادآور شد: رهاسازی‎ها غالباً پس از 48 ساعت از تحویل یا کشف و ضبط صورت می‎گیرد تا از سلامت حیواناتی که کشف و ضبط یا تحویل شده‎اند اطمینان حاصل شود و همچنین منطقه‎ای برای رهاسازی این گونه‎ها انتخاب می‎شود که به لحاظ زیست محیطی و وجود زنجیره غذایی برای ادامه حیات این حیوانات دارای شرایط مساعد باشد.

ممشتی اذعان داشت: در این راستا اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان به عنوان مجری حفاظت از حیات وحش استان آماده دریافت گزارشات و اخبار شما هم‌استانی‎های عزیز در پاسگاه‎های محیط‎بانی و ادارات محیط زیست شهرستان‎ها بوده و تلفن تماس 2- 5524461 اداره کل حفاظت محیط زیست استان به صورت شبانه‎روزی در خدمت شما است.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول