اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در لنگرود

مرحله نهایی بیست ویکمین کنگره سراسری قرآن کریم برگزار شد

خبرگزاری فارس: مرحله نهایی بیست ویکمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان کشور در لنگرود برگزار شد.

مرحله نهایی بیست ویکمین کنگره سراسری قرآن کریم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، کارشناس مسئول استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش گیلان  عصر امروز در جریان برگزاری مسابقات قرآنی مذکور در این شهرستان اظهار کرد: گیلان برای دومین بار میزبان مسابقات کنگره سراسری قرآن کریم ویژه دختران است.

نیره دوگوهرانی ادامه داد: از روز گذشته گیلان میزبان استان‌های گلستان، مازندران و قزوین در بخش دختران بوده و این مسابقات به صورت قطبی در استان‌های کشور برگزار می‌شود و در بخش پسران نیز مازندران میزبان دانش‌آموزان استعدادهای درخشان گیلان است.

وی با بیان اینکه لنگرود میزبان 210 مهمان است، اذعان کرد: مسابقات امروز در چهار رشته حفظ قرآن، حفظ ویژه قرائت و مفاهیم بر گزار می‌شود.

این کارشناس مسئول، در باره داوری مسابقات مذکور گفت: داوری این مسابقات بر عهده بهترین داوران کشوری و استانی است.

وی تصریح کرد: نفرات برگزیده فردا پنجشنبه در مراسم اختتامیه معرفی و جوایزی به رسم یادبود به آنها تعلق می‌گیرد.

دوگوهرانی، در باره اهداف برگزاری مسابقات مذکور بیان کرد: اهداف کلی سمپاد از برگزاری این مسابقات استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی و جلوگیری از رشد سرطانی در تمام جوانب و نیز تربیت و تذهیب در مسائل دینی علمی و آموزشی است.

وی از دیگر اهداف این مسابقات را آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم عنوان کرد و افزود: این دانش‌آموزان به دلیل نقش اساسی و مهمی که در آینده ایران اسلامی دارند نیاز است از نظر دینی و آشنایی در راستای قرآن کریم گام‌های بیشتری بردارند.

این کارشناس مسئول خاطرنشان کرد: آمار قبولی کنکور و کسب رتبه‌های دانش‌آموزان در گیلان و کشور این را می‌طلبد که در مسایل دینی و تذهیب نفس جلودار باشند.

وی درباره دیگر برنامه‌های سمپاد در گیلان یادآور شد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به طرح «روشنا» اشاره کرد که در آن از روحانیون با تجربه و عالم به علم روز در مدارس استفاده می‌شود که از مهر سال جاری این طرح در دو مدرسه پسرانه رشت آغاز و به تدریج در تمام مدارس استعدادهای درخشان اجرا می‌شود.

دوگوهرانی از هوشمندسازی ویژه مدارس استعدادهای درخشان، برگزاری جشنواره‌های ورزشی و کلاس‌های المپیاد علمی و جوان خوارزمی خبر داد و متذکر شد: طرح معلم ربانی نیز از مهر امسال در این مدارس اجرا می‌شود که در آن تمام معلمان به همراه دانش‌آموزان خود می‌توانند به بحث و بررسی و تحلیل استاد شهید مرتضی مطهری بپردازند.

وی با اشاره به اینکه کنگره پژوهشگران جوان نیز در مدارس سمپاد سراسر کشور برگزار می‌شود، اذعان کرد: روز گذشته در بخش پسران که در استان مازندران برگزار شد در بخش حفظ قرآن کریم ارجمندی موسوی و محمدی رتبه‌های نخست تا سوم و در بخش حفظ ویژه وکیلی عاقلی معصومی رتبه‌های نخست تا سوم و در بخش مفاهیم عاقلی و حیدری و نیز در بخش قرائت مجیدی حائز رتبه‌هایی شدند.

گیلان 11 مدرسه استعداد درخشان دارد که شش مدرسه پسرانه و پنج مدرسه دخترانه است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول