اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

90 درصد مساحت اراضی زنجان سنددار شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت:90 درصد از مجموع کل مساحت اراضی ملی استان زنجان سنددار شده است.

90 درصد مساحت اراضی زنجان سنددار شده است

بهمن اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: پروژه اراضی ممیزی به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تخریب و متجاوزان غیرمجاز بر روی عرصه‌های ملی و صیانت از انفال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه 90 درصد از مجموع کل مساحت اراضی ملی استان زنجان سنددار شده است، افزود:‌ تا پایان سال 89 همه این اراضی سنددار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه وظیفه اداره حفاظت و حمایت افزایش ضریب ارتقای پوشش حفاظت منابع طبیعی است، افزود: احداث کمربند حفاظتی از نوع بنچ‌مارک تیپ دو از پروژه‌های اجرا شده در این زمینه است.

وی با بیان اینکه این پروژه از پروژه‌های شاخص اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: این پروژه در مناطق بحرانی و در اراضی ملی و زراعت احداث می‌شود.

اسکندری حمایت از جنگل‌ها و مراتع را از برنامه‌های این اداره برشمرد و گفت: ارش واش، دارواش و پروانه برگخوار از آفات مهم در جنگل‌ها و مراتع محسوب می‌شود.

وی افزود: اداره آموزش و ترویج به منظور ارتقای سطح آگاهی، دانش و مهارت کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی، تخصصی و عمومی کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان یادآور شد: در بخش آبخیزداری برای کنترل سیلاب، کنترل فرسایش و احداث آب بندها در بالا دست سدها پروژه‌های بسیاری طراحی شده است‌.

وی دستیابی به نحوه تولید گونه جنگلی ارس را در استان زنجان از دیگر دستاوردهای مهم دولت برشمرد و گفت: پس از استان خراسان‌رضوی، استان زنجان به عنوان دومین استان تولیدکننده این گونه است.

اسکندری بر ضرورت آشنایی مردم با فرهنگ منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: ضروری است فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام شده در زمینه منابع طبیعی ضروری است، افزود: رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند گام‌های مطلوبی بردارند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول