اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت استان سمنان خبر داد

کشت آفتابگردان در 6400 هکتار از اراضی دیم استان سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کشت آفتابگردان در 6 هزار و 400 هکتار از اراضی دیم استان خبر داد.

کشت آفتابگردان در 6400 هکتار از اراضی دیم استان سمنان

امیر رضوی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: در سال زراعی جاری در 6 هزار و 400 هکتار از اراضی دیم استان در منطقه کالپوش بذر آفتابگردان کشت شده است.

وی افزود: با هدف حفظ بقایای گیاهی که منجر به حفظ رطوبت خاک خواهد شد، امسال در 520 هکتار از اراضی، کشت بذر با استفاده از ردیف‏کار کشت مستقیم انجام شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: همچنین بذور اصلاح شده و هیبرید آفتابگردان شامل پروگرس، هاسیون 36 و 25 و لاکوما بین کشاورزان توزیع شده است.

رضوی افزود: برداشت محصول آفتابگردان دیم از نیمه دوم شهریور ماه آغاز و پیش‏بینی می‏شود به طور متوسط از هر هکتار 600 تا 700 کیلوگرم و در مجموع بیش از 3 هزار و 800 تن دانه روغنی آفتابگردان دیم از مزارع زیر کشت استان برداشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در سال‌جاری، یک‌هزار و 920 نفر کشاورز منطقه کالپوش در مزارع دیم خود بذر آفتابگردان کاشته‏اند.

رضوی ادامه داد: کشاورزان برای کشت به میزان 64 تن بذور اصلاح شده از ارقام مختلف و 323 تن انواع کود شیمیایی دریافت کرده‏اند.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول