اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد

پخش سیلاب در 6 هزار هکتار از اراضی استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در شش هزار هکتار از اراضی استان زنجان عملیات پخش سیلاب انجام شده است.

پخش سیلاب در 6 هزار هکتار از اراضی استان زنجان

سیدجمال موسوی در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: برای انجام عملیات آبخیزداری، برنامه‌های مختلفی از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی از برنامه‌های اداره کل محسوب می‌شود، افزود: افت سطح آب‌های زیرزمینی در حوزه‌های آبخیز و دشت‌های استان می‌طلبد که با اجرای برنامه‌های آبخیزداری از افت سطح آب‌های زیرزمینی جلوگیری شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای عملیات پخش سیلاب در هفت هزار متر مکعب از اراضی استان زنجان در دست مطالعه است، افزود: در صورت اختصاص اعتبارات لازم، عملیات پخش سیلاب در این اراضی انجام می‌شود.

وی با اشاره به کنترل سیل و رسوب در حوزه‌های آبخیز شهری تصریح کرد: در شمال و جنوب شهر زنجان عملیات آبخیزداری اجرایی شده است.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه آبخیز شهری قیدار عملیات آبخیزداری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: عملیات آبخیزداری در هزار و 500 هکتار در شهر قیدار در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آبخیز شهری ابهر نیز در سه هزار و 600 هکتار عملیات آبخیزداری مطالعه شده است، افزود: در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از ساحل‌سازی در 45 کیلومتر در استان زنجان خبر داد و گفت: ساحل‌سازی و کنترل فرسایش رودخانه‌ای از برنامه‌های اداره کل است.

وی با اشاره به مطالعه 20 کیلومتر ساحل‌سازی در استان زنجان یادآور شد:‌ برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این طرح انجام می‌شود.

موسوی یادآور شد: با توجه به این امر که آبخیزداری علم جدیدی محسوب می‌شود ضروری است فعالیت‌های آبخیزداری به مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه آگاهی مردم می‌تواند در ارائه خدمات بهتر مفید باشد، افزود: مردم با آگاهی از فعالیت‌های دولت به بهبود روند اجرای اقدامات کمک می‌کنند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه مساحت حوزه‌های آبخیز زیاد است، افزود: دولت نمی‌تواند در همه مناطق عملیات آبخیز را انجام دهد.

وی با بیان اینکه ضروری است مردم با فعالیت‌های آبخیزداری آشنا شوند، افزود: حل مشکلات آبخیز از طریق آشنایی مردم با این حوزه امکان‌پذیر می‌شود.

وی بر ضرورت حمایت مردم از فعالیت‌های آبخیزداری تاکید کرد و افزود: ارائه فعالیت‌های آبخیز در نمایشگاه موجب آشنایی مردم با فعالیت مسئولان مربوطه می‌شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول