اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری؛

100 درصد اراضی ملی استان یزد سند دار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از توقف رشد زمین‌خواری در این استان خبر داد و گفت: تا پایان امسال برای 100 درصد اراضی ملی استان یزد سند اخذ خواهد شد.

100 درصد اراضی ملی استان یزد سند دار می‌شود
محمدرضا عالم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته از جمله تأسیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و ایجاد یگان حفاظت، روند زمین‌خواری در استان یزد ظرف چند سال گذشته متوقف شده است.
وی با تشریح مسائل و مشکلات منابع طبیعی و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه افزود: ظرف پنج سال گذشته هزار و 490 هکتار از اراضی ملی که توسط متجاوزان به عرصه‌های منابع ملی تخریب و تصرف شده بود، خلع ید شد.
عالم خاطرنشان کرد: تا پایان امسال برای 100 درصد اراضی ملی استان یزد سند اخذ خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد افزود: بیش از 98 درصد از اراضی ملی شهرستان ابرکوه نیز دارای سند است که این میزان تا پایان سال جاری به 100 درصد می‌رسد.

*خسارت خشکسالی به منابع طبیعی استان
وی ادامه داد : وسعت مراتع استان یزد 6.5 میلیون هکتار است که یک میلیون راس دام با 5هزار خانوار از مراتع استان کویری یزد بهره‌برداری می‌کنند.
عالم عنوان کرد: خشکسالی‌های متمادی چند سال گذشته در استان مشکلات زیادی را در مراتع ایجاد کرده و سبب بروز مشکلاتی برای بهره‌برداران از این اراضی شده است.
وی یادآور شد: دامداران با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند و اگر چه اعتباراتی برای اصلاح و احیاء مراتع در نظر گرفته شده است اما بسیار ناکافی است.
عالم افزود: برای احیای بخشی از منابع طبیعی و مراتع که در اثر تداوم خشکسالی دچار خسارت شده‌اند، به 60میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی همچنین میزان خسارت وارد شده به بخش منابع طبیعی استان یزد را 190 میلیارد تومان برآورد کرد.

*کمبود سرانه فضای سبز در استان یزد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: احداث بوستان‌های روستایی با هدف افزایش فضای تفرجگاهی و توسعه فضای سبز صورت می‌گیرد و مطالعه و توسعه 20 پارک بزرگ از اقداماتی است که در این راستا در دست اجرا است.
عالم در مورد سرانه فضای سبز استان خاطرنشان کرد: این سرانه در حال حاضر شش دهم مترمربع است که این میزان باید حداقل به شش متر برسد.
وی افزود: یکی از طرح‌هایی که در راستای افزایش سرانه فضای سبز در ابرکوه و از محل اعتبارات خشکسالی به اجرا رسید، طرح بوستان بین‌راهی بود که متأسفانه در دو سال گذشته اعتباری برای تکمیل و بهره‌برداری به آن اختصاص نیافته است.
عالم تصریح کرد: در حال حاضر و به طور متوسط 1.5 پارک در هر شهرستان در دست اجرا است.
وی اظهار امیدواری کرد: با قانونی که ابلاغ شده است و طی آن 100 درصد درآمد جبران پوشش به اجرای پارک‌ها اختصاص می‌یابد، مقداری از مشکلات توسعه‌ای فضاهای سبز و پارک‌ها برطرف شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول