اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91 صورت می‌پذیرد

سنددار شدن صد درصدی اراضی ملی استان همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان گفت: در سال 91، صد درصد اراضی ملی استان همدان سنددار می‌شوند.

سنددار شدن صد درصدی اراضی ملی استان همدان

محمد حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه یکی از وظایف ثبت اسناد صدور اسناد مالکیت برای موقوفات است، اظهار داشت: در حال حاضر در دوره جدید با توجه به تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ و تسریع در این مهم، تعامل خوبی بین دو دستگاه اوقاف و ثبت اسناد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم در سال 91 شاهد پیشرفت و روند بسیار بالایی در صدور اسناد مالکیت برای موقوفات باشیم، عنوان کرد: بر این اساس می‌توانیم نسبت به تثبیت مالکیت اوقاف روی این عرصه‌ها اقدام کرده و حافظ منافع واقف و اوقاف باشیم.

مدیرکل ثبت اسناد استان همدان با اشاره به نشست‌های مشترک ثبت اسناد و اداره اوقاف، اذعان کرد: سعی و تلاش در این نوع جلسات بر این است که بتوانیم مشکلاتی را که در رابطه با برخی از شهرستان‌ها مثل ملایر، کبودراهنگ و بهار داریم با همفکری ثبت اسناد و اوقاف برطرف کنیم تا راحت‌تر و بهتر در راستای تسهیل امور موقوفات و تثبیت مالکیت موقوفات و صدور اسناد مالکیت اوقاف گام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمار دقیقی از اسناد مالکیت موقوفات استان همدان در دست نداریم، گفت: اما سه شهرستان ملایر، کبودراهنگ و بهار بیشترین موقوفات را دارند تا جایی که در بررسی‌های به عمل آمده نیز نشان می‌دهد، بیشترین کار در ملایر انجام شده و مشکل آن‌چنانی نداریم.

وی با بیان اینکه اگر در زمینه ثبت اسناد موقوفات در شهرستان‌ها، مشکلاتی وجود دارد، موردی است، خاطرنشان کرد: با تصویب دو مورد از قوانین "ساماندهی عرضه و تولید مسکن و شهرهای زیر 25 هزار نفر" و همچنین قانون "صدور اسناد مالکیت برای اراضی فاقد اسناد مالکیت" که در سال 91 هر دو اجرایی خواهند شد، اگر موانع و مشکلاتی بر روی صدور سند مالکیت موقوفات باشد، برطرف خواهد شد.

حیدرزاده با اشاره به برنامه‌های انجام شده در گذر از اسناد ثبت سنتی به ثبت نوین در استان همدان، ابراز داشت: در این ارتباط در حال حاضر بیش از 90 درصد اسناد مالکیت مردم را از دفترچه‌ای به تک برگ تبدیل کرده‌ایم و نیت بر این است که همه اسناد مالکیت دفترچه‌ای در استان به اسناد تک برگ تبدیل شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر سند تک برگ، برنامه تکمیل بانک جامع اطلاعات اسناد استان در برنامه ثبت اسناد قرار دارد، متذکر شد: در سال 91 به طور حتم باید در این زمینه گام‌های مثبتی برداشته شود.

مدیرکل ثبت اسناد استان همدان با اشاره به آرشیو الکترونیکی اسناد در استان، عنوان کرد: این طرح، در حال حاضر در پنج شهرستان اسدآباد، بهار، فامنین، کبودراهنگ و رزن به صورت صد درصد به اتمام رسیده و در همدان نیز بیش از 60 درصد اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه اتمام 40 درصد باقیمانده آرشیو الکترونیکی در شهرستان همدان در سال 90 به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: در سال آتی، سه شهرستان ملایر، تویسرکان و نهاوند را نیز در رأس برنامه‌ها داریم تا بتوانیم آرشیو الکترونیکی آنها را نیز انجام دهیم.

حیدرزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اتمام صدور اسناد مالکیت برای باقیمانده اراضی منابع ملی سطح استان همدان در سال 91، عنوان کرد: تاکنون بیش از 87 درصد از اراضی ملی کل استان همدان دارای سند مالکیت شده‌اند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه ثبت اسناد، یک دستگاه حاکمیتی است، که از نظر خدمت‌رسانی بیشترین تعامل را با تمامی دستگاه‌ها و اقشار دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در برنامه پنجم توسعه بیشترین هدفگذاری برای ثبت اسناد در نظر گرفته شده است، امیدوار هستیم بتوانیم گام مؤثری در راستای تحقق این اهداف در سال 91 برداریم.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول