اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بروجن:

121 طرح کشاورزی در بروجن تصویب شد

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بروجن از تصویب 121 طرح کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

121 طرح کشاورزی در بروجن تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، روح‌الله معتمدی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: تعداد 180 طرح در کارگروه کشاورزی پیشنهاد شد که 121 طرح به تصویب رسید.

وی افزود: 51 طرح از طرح‌‎های تصویب شده در این کارگروه پس از بررسی بانک‌های عامل تصویب شد که اعتبار این طرح‌ها 12 میلیارد و 634 میلیون ریال است.

معتمدی ادامه داد: 34 طرح از طرح‌های تصویب شده پس از بررسی بانک‌های عامل عقد قرارداد شده که 8 میلیارد و 12 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز این طرح‌هاست.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بروجن در ادامه بر ضرورت توسعه کشاورزی ارگانیک و تولید محصول سالم تاکید کرد و گفت: از طریق دفاتر ترویج در شهرستان‌ها، کشاورزان با برنامه‌ریزی‌های تحقیقی و ترویجی تشویق به تولید محصولات سالم و ارگانیک می‌شوند و در این راستا باید سایر متولیان دخیل در تولید غذای سالم نظیر اداره بهداشت و استانداری نیز همت به خرج دهند که این محصولات ارگانیک با فرهنگ‌سازی مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

وی با بیان اینکه استفاده از روش‌های ارگانیک برای تولید محصول سالم هزینه‌هایی را برای تولید کننده ایجاد می‌کند که باید به طور معقول توسط مصرف‌کننده پرداخت شوند، افزود: اگر قسمت عمده بیماری‌های رایج در جامعه را با غذای مصرفی در ارتباط بدانیم مشخص می‌شود هرگونه سرمایه‌گذاری در این زمینه اثرات مفیدی در درازمدت در توسعه سلامت عمومی جامعه خواهد داشت.

معتمدی ادامه داد: در این راستا لازم است محققان و کارشناسان کشاورزی و تغذیه، جنبه‌های مثبت و منفی و همچنین میزان سود و زیان هر یک از این روش‌های کشاورزی را ارزیابی کنند و با توجه به جمعیت رو به رشد جهان، راهکاری مناسب برای برآورد کردن نیازهای غذایی مردم جهان به کار بگیرند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول