اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آب و فاضلاب مازندران اعلام کرد

آب شرب مجتمع تلمادره ساری به مصرف کشاورزی می‌رسد

خبرگزاری فارس: شرکت آب و فاضلاب مازندران در واکنش به خبر فارس در مورد عدم اتصال آب مجتمع تلمادره پس از 35 روز از افتتاح پروژه گفت: آب شرب مجتمع تلمادره در بین راه توسط اهالی به مصارف کشاورزی می‌رسد.

آب شرب مجتمع تلمادره ساری به مصرف کشاورزی می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در پی درج خبری در خبرگزاری فارس مبنی بر عدم اتصال مجتمع آب تلمادره پس از 35 روز بیان داشت: از همکارانتان دعوت کردیم تا در نشستی با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران و ارائه توضیحات لازم مجاب شده و در جریان مشکلات قرار گیرند اما ظاهرا همکاران شما موضوع را به صورت کامل بیان نکردند.

در ادامه این جوابیه آمده است: لازم به ذکر است که آب مجتمع تلمادره از همان روز افتتاح برای مردم قابل استفاده بوده و به دلیل آغاز ماه مبارک رمضان مردم می‌توانستند رایگان از آب شرب استفاده کنند اما استمرار آبرسانی منوط به خرید حق انشعاب و امتیاز آب بوده که در بسیاری از روستاها هنوز انشعاب آب خریداری نشده است.

در ادامه جوابیه بیان شد: با این وجود هم‌اکنون بر اساس گزارشی دلیل قطعی آب در روستای اراء در ساری به دلیل قطع کابل عنوان شده که به دلایل نامشخص به وجود آمده است.

آب و فاضلاب روستایی مازندران اعلام کرد: پس از درج گزارش مسئولان آب و فاضلاب با اعزام کارشناسان روابط عمومی و مدیر آب و فاضلاب روستایی ساری به منطقه چهاردانگه و بازدید از مجتمع آبرسانی تلمادره ساری و روستاهای اطراف مشخص شد مهم‌ترین مشکل در آبرسانی به این روستاها استفاده مردم و روستاییان از آب شرب برای استفاده کشاورزی است و قبل از اینکه آب به روستاها انتقال یابد در بین راه توسط اهالی به مصارف کشاورزی می‌رسد.

این پاسخنامه تاکید کرد: آب برای شرب و کشاورزی به طور مساوی تعیین شده اما به محض روشن شدن پمپ تمام آب به مصارف کشاورزی می‌رسد.

در ضمن همکاران روابط عمومی با اعزام به منطقه گزارش مستندی از وجود آب در لوله‌های روستاها و مصاحبه مردمی تهیه کردند که در صورت نیاز ارسال می‌شود.

* توضیح خبرگزاری فارس

در نشستی که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران درباره عدم بهره‌برداری از آب مجتمع تلمادره توسط روستائیان برگزار شد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در تماسی که با یکی از اهالی روستای کوات و بخشدار منطقه چهاردانگه داشت اعلام شد که آب مجتمع تلمادره در اختیار اهالی روستاهای پشرت، کوات، قلعه‌سر و مالخواست قرار نگرفت.

بخشدار منطقه چهاردانگه ساری نیز با تایید خبر فارس، خبر قبلی خبرگزاری فارس را نیز تایید کرد.

به اطلاع مسئولان آب و فاضلاب روستایی مازندران می‌رساند که اهالی روستاهای پشرت، کوات، قلعه‌سر با تهیه و ارسال استشهادیه با تایید خبر فارس بیان داشتند که آب این روستاها از روز 11 شهریور ماه سال جاری درست همان روزی که کارشناسان آب و فاضلاب روستایی مازندران پس از درج خبر فارس در منطقه حضور یافتند، وصل شد.

* لوله‌های مسیر آبرسانی شده در بسیاری از نقاط بدون اتمام کار رها شد

اهالی روستاهای این منطقه در ادامه با گلایه از نحوه لوله‌کشی آب در این منطقه بیان داشتند: لوله‌های مسیر آبرسانی شده در حال حاضر در بسیاری از نقاط بدون اتمام کار رها شد.

اهالی این روستاها در ادامه با انتقاد از نحوه عملکرد پیمانکار در مسیرهای لوله‌کشی شده بیان داشتند: پیمانکار طرح در مسیر لوله‌کشی بسیاری از زمین‌های کشاورزی را تخریب و پس از اتمام کار نسبت به ساماندهی و تسطیح زمین‌ها و خاک‌های برداشت شده اقدامی نکرد.

پس از حضور کارشناسان در روستا در تماسی که با اهالی سه روستای کوات، مالخواست و پشرت برقرار شد تاکید کردند که آب مجتمع تلمادره پس از درج گزارش در اختیارشان قرار گرفت.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول