اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان:

تربیت افراد قرآنی از هدف‌گذاری‌های آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان همدان گفت: هدف ما در آموزش و پرورش تربیت افراد قرآنی در جامعه است تا از این طریق شاهد ایجاد جامعه‌ای متعالی و دینی باشیم.

تربیت افراد قرآنی از هدف‌گذاری‌های آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمود کتابی ظهر امروز در جلسه شورای قرآن شهرستان همدان با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلف قرآنی برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده است، افزود: اجرای طرح مدارس خاص قرآن برای پایه‌های اول و دوم و سوم یکی از این طرح‌هاست که در مهر ماه فعالیت‌های لازم در این زمینه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن عنوان کرد: هر ساله مسابقات قرآن‌ برای دانش‌آموزان و فرهنگیان در رشته‌های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن در سطح ناحیه، منطقه و استان و در نهایت کشوری برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان همدان ادامه داد: طرح دیگری که در راستای اعتلای فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان در حال اجرا است گوش دادن دانش‌آموزان به برنامه «درس‌هایی از قرآن» و طرح سئوالاتی در خصوص موضوعات برنامه است که به پاسخ‌دهندگان سئوالات جوایزی اهدا می‌شود.

وی ابراز داشت: طرح نور یا طرح ملی حفظ قرآن نیز با شرکت 17 هزار نفر از دانش‌آموزان صورت گرفت که 2 هزار نفر از آنان توانستند نمره قبولی را در فعالیت‌های قرآنی کسب کنند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: ما رویکرد پیش‌دبستانی‌ها را با رویکرد قرآنی آغاز کردیم و در این میان سازمان بهزیستی نباید مجوز صدور پیش‌دبستانی را بدهند چرا که این پیش‌دبستانی‌ها فعالیت‌های غیر قرآنی انجام می‌دهند و این مغایر با اهداف ما در آموزش و پرورش است.

حسن مظاهری در پایان سخنانش گفت: برنامه‌های مساجد و کانون‌ها که در مساجد تشکیل می‌شوند باید با هم هماهنگ شوند و به صورت منسجم در مساجد برگزار شود تا هر کس جداگانه به فعالیت خود ادامه ندهد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول