اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کوهبنان:

کوهبنان از نظر حجاب و عفاف بی‌نظیر است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کوهبنان گفت: با توجه به حاکم بودن بعد مذهبی هیچ نشانی از بدحجابی و بی‌حجابی در شهرستان کوهبنان به چشم نمی‌خورد و این شهر از نظر حجاب و عفاف در کشور و استان بی‌نظیر است.

کوهبنان از نظر حجاب و عفاف بی‌نظیر است

حسن سلطانی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین جرائم شهرستان کوهبنان مربوط به مواد مخدر است، بنابراین نسبت به مجرمان در این حوزه به صورت جدی برخورد می‌شود.

وی افزود: در این راستا دستورات اکید به پلیس مبارزه با مواد مخدر داده شده که مرتب خودروهای عبوری مظنون از مسیرها و جاده‌های ارتباطی شهرستان را بازرسی و همچنین کسانی که نسبت به فروش و توزیع مواد مخدر اقدام می‌کنند و به وسیله مردم علیه آنان گزارشی ارسال می‌شود نسبت به دستگیری آنان اقدام فوری و جدی صورت گیرد.

سلطانی‌نژاد خاطر نشان کرد: تاکنون تعداد زیادی از فروشندگان مواد مخدر در این راستا شناسایی، دستگیر و در قرار بازداشت موقت به سر می‌برند و مقرر شده که این افراد با قرار وثیقه آزاد نشوند و با قرار بازداشت موقت راهی زندان شوند از طرفی برای مبارزه با فروشندگان مواد مخدر تاکنون چندین مکان مسکونی که اقدام به توزیع و فروش مواد مخدر می‌کردند، پلمپ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کوهبنان تصریح کرد: با توجه به اینکه کوهبنان در مرز استان کرمان با استان‌های یزد و خراسان جنوبی واقع شده و در مسیر ترانزیت مواد مخدر از شرق به مرکز و غرب کشور قرار گرفته، اما در چند ماهه اخیر شاهد کاهش حمل این مواد بوده‌ایم.

سلطانی‌نژاد با توجه به حاکم بودن جو کارگری بر شهرستان‌های شمالی استان کرمان بر بهداشت روان و ایجاد فضاهای نشاط آور در شهرک‌های کارگرنشین تأکید کرد.

 دادستان کوهبنان افزود: با توجه به حضور کارگران در معادن زغال‌سنگ و کار کردن در اعماق زمین و تونل‌ها که محیطی بسیار نمناک و خطر آفرین هستند، باید مسئولان شرکت زغال‌سنگ نسبت به تأمین امکانات اولیه از قبیل لباس کار، چکمه و ماکس، توزیع شیر و ... بین کارگران توجه داشته باشند و نسبت به ایمنی کارگاه‌ها حساسیت بیشتری نشان دهند تا شاهد تلفات جانی در معادن نباشیم.

وی عنوان کرد: تعداد بسیار زیادی از جمعیت کوهبنان و شهرستان‌های مجاور در معادن زغال‌سنگ و در اعماق 570 متری زمین مشغول به کار هستند و کارگران و خانواده آنان از لحاظ روحی لطمات فراوانی را متحمل می‌شوند، جدای از اینکه طی سال‌های گذشته به دلیل نبود ایمنی کافی و سهل‌انگاری تعدادی از پیمانکاران، جان جمعی از کارگران به خطر افتاد و در این راستا چندین کارگر در جبهه اقتصاد مظلومانه جان خود را از دست دادند و بسیاری از کارگران هم از نظر تنفسی و ریوی دچار مشکلات مزمن و جبران‌ناپذیری شده‌اند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول