اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

191 خادم مساجد مازندران بیمه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 191 نفر از خادمان مساجد استان بیمه هستند.

191 خادم مساجد مازندران بیمه شدند

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی اظهار داشت: استان مازندران دارای چهار هزار و 459  مسجد است و 191 خادم مسجد زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه خادمان مساجدی که زیر 50 سال سن داشته باشند و خدمت مقدس سربازی را انجام داده‌اند به‌عنوان خادم مسجد از سوی هیئت امناء به اوقاف معرفی می‌شوند و زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

سهرابی با اشاره به اهمیت مساجد در هر منطقه خاطرنشان کرد: این اماکن مذهبی در حقیقت محل امنیت و آرامش برای راز و نیاز و عبادت است و همه برای سلامت معنوی خود نیاز به مسجد دارند.

این مسئول استانی ادامه داد: از جمله عواملی که می‌تواند در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد نقش داشته باشد برخورد خادم و هیئت امناء مساجد با این قشر است و خادمان و دست‌اندرکاران مساجد با برخورد و رفتار خوش نوجوانان و جوانان را برای حضور فعالیت در مساجد تشویق کنند.

وی یادآور شد: خادمانی که شرط اوقاف برای بیمه را داشته باشـند با مراجعه به اداره اوقاف و تکمیـل مدارک بیمه می‌شوند.

*کمک 90 میلیون ریالی اوقاف به زلزله زدگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری گفت: اوقاف مازندران مبلغ 90 میلیون ریال به زلزله زدگان آذربایجان شرقی کمک کرد.

سهرابی گفت: از سوی این اداره کل و اداره‌های اوقاف و امور خیریه و اصحاب وقف و بقاع مبلغ 90 میلیون ریال به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی کمک شده است .

وی افزود: بلایای طبیعی از جمله آزمایش‌های بزرگی است که خداوند در قرآن کریم به انسان‌ها گوشزد فرموده است و مهم‌ترین مسئله در مقابل این بلایا و مصیبت‌های وارده، صبر و استقامت است .

مدیرکل اوقاف مازندران در پایان گفت: این کمک‌ها به‌ صورت نقدی به حساب کمیته امداد و هلال احمر و اوقاف آذربایجان شرقی و همچنین کمک‌های غیرنقدی به جمعیت هلال احمر اهداء شده است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول