اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد:

کانون‌های مساجد کشور 7 برابر شد

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور خاطرنشان کرد: در سال 84 تنها 2 هزار و 400 کانون بوده که با پشتکار مسئولان و اهتمام ویژه دولت نهم و دهم، این رقم به 14هزار کانون ارتقا یافته است.

کانون‌های مساجد کشور 7 برابر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عبدالحسین آل‌محمد پیش از ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های مساجد مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان نماد مقابله با تهاجم فرهنگی به صورت فعال در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمنان قرار دارند، گفت: برپایی نمایشگاه بهترین فرصت برای به معرض نمایش گذاشتن عملکرد، توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

آل‌محمد خاطرنشان کرد: شناسایی، جمع‌آوری، معرفی و ارزیابی دستاوردها، توانمندی‌ها، آثار و تولیدات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در بیستمین سال تاسیس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور می‌تواند مهر تاییدی بر تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون‌ها باشد.

وی این نمایشگاه را عرصه‌ای برای معرفی نخبگان، هنرمندان، برگزیدگان، آثار و تولیدات و ایده‌های برتر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دانست و گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اطلاع‌رسانی هنرمندانه اقدامات ملی، بخشی و استانی به مردم از اهداف و ضرورت‌های برپایی این نمایشگاه است.

آل‌محمد با بیان اینکه روز جهانی شدن مساجد به دلیل به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی جهانی شده است، گفت: انتظار می‌رود در سال های آینده نیز این نمایشگاه با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد برگزار شود.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه در نگاه اول در حوزه اقتصادی قابل طرح بوده و در استقلال اقتصادی نیز رهنمون‌های فراوانی را به دنبال دارد و همچنین اینکه در نظام اقتصادی اقتصاد نیز از فرهنگ جدا نخواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمنان اسلام برای جذب نوجوانان و جوانان به مراکز فساد و فحشا، مصادیق ابتذال و انحراف را طوری رنگ و لعاب داده و جذاب می‌کنند، گفت: کانون‏‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در اجرای امور فرهنگی و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد دارند.

وی تصریح کرد: در این زمینه، مسئولان رسالت سنگینی برعهده داشته و با توجه به اینکه بسیاری از کارشناسان اجتماعی و حوزه جوانان اعتقاد دارند که در فصل تابستان و به‌ دنبال تعطیلی مدارس، شرایط بروز بزهکاری در نوجوانان بیشتر می‌شود، کانون‏‌های مساجد در این زمینه ورود پیدا کرده‏‌اند.

آل‌محمد، بیستمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را به مثابه جوان بیست ساله‌ای دانست و خاطرنشان کرد: بازخورد، شکل‌گیری‌ها و رویکرد نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد باید جهانی شود و در راستای تولیدات ملی نیز گام‌های موثر و کارآمد بردارد.

وی شعار دولت نهم و دهم را بر اساس مسجدمحوری بیان و خاطرنشان کرد: در سال 84 تنها 2 هزار و 400 کانون بوده که با تلاش و پشتکار مسئولان و اهتمام ویژه دولت نهم و دهم این رقم به 14هزار کانون ارتقا یافته است.

معاون اداری و مالی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با تاکید بر اینکه باید بازدیدکنندگان نمایشگاه‌ها استانی باشند، گفت: مساجد باید طوری تجهیز و مدیریت شوند که بتوانند، پاسخگوی نیازهای منطقی جوانان باشند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی، جمع‌آوری، معرفی و ارزیابی دستاوردها، توانمندی‌ها، آثار و تولیدات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در بیستمین سال تاسیس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور می‌تواند مهر تاییدی بر تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون‌ها باشد.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول