اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه نهاوند:

مساجد بیش از گذشته نماد تصمیم‌گیری‌ها باشند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه نهاوند گفت: باید مساجد را به گونه‌ای اداره کرد که بیشتر از گذشته نماد تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها برای اغنای فرهنگی و اجتماعی در جامعه شوند.

مساجد بیش از گذشته نماد تصمیم‌گیری‌ها باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مرتضی خراسانی صبح امروز در نخستین همایش ائمه جماعات مساجد، فرماندهان پایگاه‌های بسیج نهاوند در کانون صاحب‌الزمان سپاه نهاوند از نقش اثرگذار مساجد در ترویج فرهنگ معنویت در جامعه خبر داد و اظهار داشت: مسجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگی، فکری و اجتماعی در انقلاب اسلامی است تا جایی که پیروزی انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد شروع شد.

وی گفت: می‌توان مساجد را به گونه‌ای اداره کرد که بیشتر از گذشته نماد تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها برای اغنای فرهنگی و اجتماعی در جامعه شوند بنابر این بهره‌گیری از افراد موجه و معتمد مردم به عنوان هیئت امنای مساجد نقش مهمی در رونق حضور بیشتر مردم در مساجد خواهند داشت.

فرمانده سپاه نهاوند به چند علل از عوامل دوری مردم از مساجد اشاره کرد و ادامه داد: ناقص بودن امکانات مسجد، انحصار نگری در مساجد و سپردن امور به دست عده‌ای افراد خاص در مدت‌های طولانی، سوء مدیریت برخی افراد به عنوان مسئول مساجد، بی‌توجهی به نیازهای قشرهای خاص و بی‌نظمی در اجرای برنامه‌های مسجد، تکراری بودن و طولانی بودن برنامه‌ها در مساجد را می‌توان به عنوان بخشی از این امر دانست.

وی فعالیت پایگاه‌های بسیج و مساجد را همسو با هم خواند و اظهار داشت: پایگاه‌ها برنامه‌های خود را می‌توانند در سطح مساجد برگزار کنند تا زمینه حضور بیشتر جوانان فراهم شود.

خراسانی استفاده‌های متعدد در برنامه‌های متنوع در مساجد را مهم خواند و افزود: هیئت‌های امنای مساجد باید با مشورت با افراد خوش‌سابقه و خوش‌ذوق علاوه بر اغنای برنامه‌های فرهنگی و معنوی در نظافت ظاهر مساجد نیز تلاش کنند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول