اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد:

تقویت کانون‌های مساجد یزد ضروری است

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه کانون مساجد استان یزد بر تقویت کانون‌های فرهنگی مساجد یزد تاکید کرد.

تقویت کانون‌های مساجد یزد ضروری است

محسن رستگاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی مساجد از اهمیت بالایی برخوردارند و تقویت این کانون‌ها در پیشبرد برنامه‌‌های مختلف تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های خوب و مفیدی از سوی کانون‌های مساجد برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از کانون‌‌های مساجد در راه اشاعه برنامه‌‌های مختلف بهره‌‌گیری شود، خواستار توجه به مشکلات این مراکز شد.

رستگاری با اشاره به اجرای طرح‌های گوناگون در حوزه‌های فرهنگی هنری، آموزشی و اوقات فراغت به تشریح اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی این نهاد پرداخت.

وی افزود: در تابستان سال جاری جشنواره‌های متنوعی برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کنار برنامه‌های متنوع برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان پیش‌بینی شده است.

رستگاری از جشنواره سرود روستایی به عنوان یکی از این جشنواره‌ها نام برد و افزود: این جشنواره ویژه اعضای کانون‌های مساجد روستاها در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد همچنین از برگزاری جشنواره اندیشه‌های آسمانی خبر داد و افزود: پنجمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی در مشهد مقدس وی‍‍‍ژه هنرمندان مسجدی برگزار خواهد شد.

رستگاری در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی نمایشگاه استانی دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در نیمه دوم سال با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های کانون مساجد یزد را برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان اعلام کرد و گفت: این جشنواره در رشته‌های مختلف قرائت، ذکرهای نماز، ترتیل خوانی، مفاهیم و روخوانی برگزار می‌شود.

رستگاری، هدف از اجرای این مسابقات را ارتقای سطح اطلاعات جوانان قرآنی، شناسایی قاریان و حافظان فعال در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ذکر کرد و یادآور شد: مرحله استانی جشنواره مدهامتان 13 مهرماه سال جاری با حضور اعضای کانون‌های مساجد یزد برگزار خواهد شد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ‌هنری مساجد استان یزد بیان کرد: نفرات برتر مرحله استانی در هر رشته از 21 تا 24 آذرماه جاری در مسابقات مرحله کشوری به میزبانی استان خوزستان، حضور می‌یابند.

وی افزود: این جشنواره در رشته‌های قرائت، تفسیر، حفظ، ترتیل، اذان، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول