اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت مرکز مازندران:

راه مقابله با سونامی فرهنگی بهره‌گیری از مساجد است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت مرکز مازندران گفت: راه مقابله با سونامی فرهنگی بهره‌گیری از مساجد است.

راه مقابله با سونامی فرهنگی بهره‌گیری از مساجد است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی صبح امروز در آیین اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌های کانون مساجد با اشاره به اینکه امروز همه سرمایه‌گذاری دشمنان اسلام و انقلاب در حوزه فرهنگی صورت می‌گیرد، بیان داشت: حجم وسیعی از شبکه‌های ماهواره‌ای که علیه ارزش‌های اسلامی و انقلابی تبلیغ می‌کنند که این مسئله نشان دهنده تلاش نظام سلطه برای نابودی مبانی دینی در جامعه است.

وی تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را ترویج صحیح ارزش‌های دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همواره از ترویج و گسترش آموزه‌های دینی هراسان بودند و در این حوزه بسیار آسیب‌پذیر هستند.

قاسمی با تأکید بر اینکه برای مقابله با سونامی فرهنگی باید از جوانان و نوجوانان مسجدی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهره‌گیری شود، گفت: باید بستر مناسبی فراهم شود تا جوانان و نوجوانان مسجدی بتوانند از فعالیت‌های فرهنگی که در اختیار دارند برای رفع مشکلات و چالش‌های موجود در جامعه فعالیت کنند.

این مسئول با بیان اینکه مسئولان باید توجه بیشتری به برگزاری نمایشگاه‌هایی نظیر این نمایشگاه از خود نشان دهند، تصریح کرد: نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد بهترین محل برای ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

امام جمعه موقت ساری گفت: مسئولان باید برای افزایش توجه جوانان به حضور در مساجد، توجه بیشتری به فعالیت‌های سیاحتی و ورزشی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد داشته باشند.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را احیای نقش مساجد، هم‌افزایی و تبادل تجربیات هرچه بیشتر بین کانون‌ها و دبیرخانه فرهنگی و هنری مساجد، ارائه توانمندی، دستاوردها و عملکرد 20 ساله کانون، معرفی نخبگان، برگزیدگان، آثار، تولیدات و ایده‌های برتر کانون‌ها عنوان کرد.

قاسمی یادآور شد: در این نمایشگاه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، توانمندی خود را اثبات می کنند و با معرفی افراد موفق در این کانون ها قطع یقین تأثیر بسیار زیادی را در جامعه و خانواده‌ها شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در انقلاب بزرگ اسلامی نیز مساجد محور مبارزه علیه رژیم طاغوت بود و بعد از انقلاب در زمان جنگ تحمیلی نیز یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اعزام نیرو و پشتیبانی از جبهه‌های نبرد، مساجد بوده‌اند.

امام جمعه موقت ساری با تاکید بر نقش موثر و سازنده مساجد و فعالیت‌های کانون‌های آن و خدمات متقابل مساجد و انقلاب متذکر شد: انقلاب اسلامی با جذب جوانان و حضور گسترده مومنان مساجد را آباد کرده و اکنون این مساجد هستند که با پرورش و تربیت مردمی خداجو و راسخ در عقاید و ارزش‌های اسلامی از این انقلاب حفظ و حراست می‌کنند.

انتهای  پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول