اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مظاهری:

تشکیل رسیدگی به امور مساجد از دستاوردهای انقلاب است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: تشکیل امور رسیدگی به مساجد، نظم در حوزه‌ها و مدیریت در مساجد از جمله امتیازات و دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و باید شکرگزار این موهبات الهی باشیم.

تشکیل رسیدگی به امور مساجد از دستاوردهای انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری ظهر امروز در همایش ائمه جماعات، هیئت امنا، مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد اظهار کرد: این چهار دسته از افراد که امور مربوط به مساجد را در دست دارند باید با یکدیگر اتحاد داشته و هر یک امور مربوط به خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی با بیان این مطلب افزود: در مساجد از ائمه جمعه گرفته تا هیئت امنا، مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری و مقاومت بسیج باید بدون دخالت در امور یکدیگر به کارهایی که به آنها محول شده بپردازند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان به وجود برخی از اختلافات در بین متولیان مساجد اشاره و تصریح کرد: گاهی اوقات به دلیل وجود اختلافاتی که بین ائمه جمعه، هیئت امنا و غیره است، منجر به زمین خوردن و کاهش روند رو به رشد مساجد می‌شود.

وی تاکید کرد: اینکه ریاست مسجد به دست امام جماعت آن باشد، یک قاعده و قانون طبیعی است.

مظاهری ادامه داد: در این میان هیئت امنا به عنوان بازوان ائمه جماعت هر مسجدی در کنار او هستند و امور مربوط به خود را با نظارت ائمه جماعت انجام می‌دهند، هم‌مانند خدامی که بدون اجازه نباید کاری را انجام دهد.

وی در ادامه این مطلب اضافه کرد: در کنار ائمه جماعت و هیئت امنا بسیج به عنوان حافظ و نگهبانانی هستند که در این دسته جا می‌گیرند و کار حفاظت از مساجد را دارند و کانون‌های فرهنگی و هنری نیز در این بین برای بالا بردن سطح فرهنگ مردم اتخاذ شده‌اند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان همان‌گونه که مسجد را یک مکان عبادی و عرفانی دانست، اظهار کرد: کسانی هم که در مساجد مشغول به فعالیت و خدمت به خلق خدا هستند نیز عبادت بزرگی انجام می‌دهند و اگر در ارائه این خدمات خودسرانه عمل کنند، دچار گناه نیز می‌شوند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی موارد خوبی را برای ما به ارمغان آورده است، گفت: تشکیل امور رسیدگی به مساجد، نظم در حوزه‌ها و مدیریت در مساجد از جمله امتیازات و دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و باید شکرگزار این موهبات الهی باشیم.

مظاهری شناخت وظیفه برای رسیدگی به مساجد را از نکات مهم و اساسی در امور مساجد دانست و تصریح کرد: چنانچه نبود ائمه جماعات، هیئت امنا، بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری و خدام یک نقص به حساب می‌آید، عدم شناخت وظایف نیز نقص و کاستی بزرگی است که به سختی قابل جبران است.

وی تشکیل این جلسه را امری مقدس عنوان و تاکید کرد: زمانی که حسینیه‌‌ها و هیئت امناها گرداننده‌هایی چون امام حسین‌ (ع) و حضرت مهدی (عج) دارد پس تمامی امور مساجد مربوط به خدا و مقدس است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول