اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

تقویت مساجد تقویت پایگاه نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قصرشیرین گفت: مساجد پایگاه معنوی و دینی برای نظام الهی هستند و نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه دین اسلام، قرآن و اهل‌بیت استوار است.

تقویت مساجد تقویت پایگاه نظام است

حجت‌الا‌سلام علی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز و نهضت مسجدسازی که 15 و 16 شهریور ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود اظهار کرد: نماز در آیات و روایات قرآن دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است.

ملکی با اشاره به آیه 45 سوره عنکبوت افزود: نماز بازدارنده فحشا و منکرات است اگر نماز در جامعه برگزار شود خیلی از جرائم و گناهان در جامعه از بین می‌رود.

وی نماز را غذای روح انسان عنوان کرد و ادامه داد: حیات روحی انسان بستگی به معنویات و ارتباط با پروردگار دارد آنگونه که بدن نیاز به غذا دارد روح انسان نیز نیاز به نماز دارد.

امام جمعه قصرشیرین نماز را ارتباط‌دهنده مخلوق با خالق دانست و گفت: نماز جامعه را به سوی پروردگار و معنویات سوق می‌دهد.

وی برگزاری نماز در مساجد را ضروری اعلام کرد و گفت: نماز در مساجد روح، جسم و مسیر زندگی دنیوی و اخروی انسان را می‌سازد و نماز هدایت‌گر انسان در بهتر زندگی کردن دنیا و آخرت است.

ملکی خاطرنشان کرد: مساجد پایگاه معنوی و دینی برای نظام الهی است نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه دین اسلام، قرآن و اهل‌بیت استوار است اگر دین تقویت شود پایگاه نظام نیز تقویت خواهد شد و باعث جلوگیری از انحراف جوانان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر جوانان به بصیرت حقیقی برسند تمام توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود اظهار کرد: اگر جوانان به معنویت و بصیرت‌ الهی برسند دیدگاه مردم در بسیاری از مسائل خدایی می‌شود و اگر تمام کفار در مقابل نظام بایستند ایمان مردم آنها را شکست خواهد داد.

وی استان کرمانشاه را دارای سابقه طولانی در تدین، دینداری و عشق به اهل‌بیت اعلام کرد و گفت: اگر این اجلاس به معنی واقعی خود در کرمانشاه برگزار شود، تحول عظیمی در اداره‌ها، خانواده‌ها و جامعه صورت خواهد گرفت.

ملکی با اشاره به اینکه کرمانشاه پل‌ ارتباطی اهل‌بیت در عراق با مردم باایمان ایران اسلامی است افزود: کرمانشاهیان به دلیل داشتن اصالت دینی آمادگی پذیرش مطالب دینی را دارند و در بیست یکمین اجلاس نماز و نهضت مسجدسازی از این ظرفیت معنوی و دینی استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول