اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد

کمبود نقدینگی مهم‌ترین عامل رکود تعاونی‎های گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: کمبود نقدینگی یکی از مهم‌ترین عامل رکود و غیرفعال شدن تعاونی‌های گلستان است.

کمبود نقدینگی مهم‌ترین عامل رکود تعاونی‎های گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسینعلی خواجه‎مظفری ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: ضعف مدیریت در تعاونی‎ها، اختلاف بین اعضا و هیئت مدیره، عدم شفاف‌سازی عملیات مالی در تعاونی‎ها و ناقص بودن قوانین بخش تعاون در این خصوص از مشکلاتی است که تعاونی‎های استان همواره از آن رنج می‌برند.

وی تخلفات مالی مدیران تعاونی‎ها و عدم امکان برخورد با متخلفان به دلیل خلأ قانونی را از دیگر عوامل رکود تعاونی‎ها برشمرد و خاطر نشان کرد: عدم اعتماد و به تبع آن عدم مشارکت اعضا در امور تعاونی‎ها سبب شده تا تعاونی‎های استان غیرفعال شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: عدم آشنایی اعضا، هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسان با حدود و اختیارات و شرح وظایف خود به رکود تعاونی‎ها در سطح استان دامن می‎زند.

خواجه‎مظفری به مهم‌ترین مشکلاتی که این اداره کل در حوزه تعاون از آن رنج می‎برد اشاره کرد و متذکر شد: ناقص بودن چارت سازمانی اداره کل و عدم پیش‎بینی برخی پست‎های ضروری در چارت سازمانی، کمبود پرسنل، کمبود اعتبارات جاری و هزینه‎ای همچنین عدم نیروسازی در حوزه تعاون به منظور تصدی پست‎های مدیریتی از بین پرسنل رسمی اداره کل از مواردی است که با آن روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان دستگاه‎های دولتی اعتقادی به بخش تعاون ندارند ابراز داشت: بخشی‎نگری در بین مسئولان دستگاه‎های اجرایی و عدم همکاری با تعاونی‎ها با دید بخش غیرمرتبط همچنین کمبود مشوق‎ها برای ایجاد انگیزه برای فعالیت در قالب تعاونی در بین فعالان اقتصادی از مشکلاتی است که این بخش با آن مواجه است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول