اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:

گلستان به جایگاه ویژه خود در گردشگری دست نیافته است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز استان گلستان به جایگاه ویژه خود در بحث گردشگری دست نیافته است.

گلستان به جایگاه ویژه خود در گردشگری دست نیافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام سید علی طاهری حضور هنرمندان داخلی و خارجی را در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فرصت مغتنمی برای معرفی قابلیت‌های استان برشمرد.

وی تصریح کرد: برگزاری یک جشنواره در سطح بین‌المللی ضمن اینکه موجب تشویق جوانان می‌شود تا توانمندی‌های خود را در زمینه‌های مختلف افزایش دهند، فرصتی هم برای بیان و معرفی ایران اسلامی و خصوصا استان گلستان است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: سال به سال حضور کشورهای خارجی در این جشنواره رو به افزایش است و امسال نزدیک به 21 کشور در جشنواره حضور دارند.

وی اظهار داشت: در زمانی که دشمنان تبلیغات سنگینی را علیه نظام اسلامی ما به راه انداخته‌اند حضور هنرمندان خارجی می‌تواند فرصت ارزشمندی برای ما باشد.

طاهری اذعان داشت: کشورهای غربی و آمریکا می‌خواهند نشان دهند که تحریم‌ها ایران را منزوی کرده است در حالی که حضور سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد نشان داد که این تحریم‌ها ایران اسلامی را مقاوم‌تر کرده و شرایط ما را در صحنه بین‌الملل باثبات‌تر از گذشته کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی در استان می‌تواند بازتاب گسترده‌ای در جنبه‌‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه جهانی داشته باشد و تبادل تجربیات هنری نیز می‌تواند یکی از دستاوردهای آن برای جوانان کشور ما و خصوصا هنرمندان گلستانی باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بسیاری از کسانی که در این جشنواره حاضر می‌شوند تا به حال گلستان را ندیده‌اند و میهمانان خارجی نیز شناخت درستی از ایران ندارند بنابراین حضور آنان می‌تواند افق تازه‌ای را در برابر آنان باز کند.

وی با بیان اینکه هنوز استان به جایگاه ویژه خود در بحث گردشگری دست نیافته است تصریح کرد: گلستان به دلیل وجود تنوع قومی و جاذبه‌های فراوان گردشگری و تاریخی ایران کوچک و نگارستان ایران لقب گرفته است، بنابراین باید به نحو شایسته‌ای این استان را به دیگران معرفی کنیم.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول