اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشکده گردشگری میراث فرهنگی:

قزوین می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گفت: مسئولان باید با استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان قزوین، این استان را به قطب گردشگری تبدیل کنند.

قزوین می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی رحیم‌پور بعد از ظهر امروز در همایش گردشگری مذهبی که به مناسبت بزرگداشت روز قزوین در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد:  استان قزوین با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری که دارد، می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود.

وی با بیان اینکه با امکانات فعلی در این استان نمی‌توان به هدف تبدیل شدن استان قزوین به قطب گردشگری رسید، اذعان کرد: باید مسئولان برای محقق کردن این هدف تلاش و همت مضاعفی انجام دهند تا این هدف در سریع‌ترین زمان محقق شود.

معاون پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور ادامه داد: برای رسیدن به این هدف بزرگ باید امکانات و زیرساخت‌های مطلوبی در این استان فراهم شود تا گردشگری به سمت استان قزوین سوق پیدا کند.

این مسئول با اشاره به اینکه استان قزوین تازه به موضوع گردشگری مذهبی اهمیت داده است، ابراز کرد: این نیت را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با همت و تلاش مسئولان، در قزوین این هدف بزرگ محقق شود.

معاون پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری یادآور شد: استان قزوین دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه گردشگری مذهبی دارد که باید این ظرفیت‌ها را به دارایی تبدیل کرد و در نهایت محصولی را بتوان بدست آورد که گردشگری مذهبی را در این استان ارتقا دهد.

با رونق گردشگری درآمد و اشتغال در کشور افزایش می‌یابد

معاون پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با بیان اینکه با توسعه گردشگری مذهبی می‌توان درآمد، اشتغال و امکانات متعددی را در کشور افزایش داد، بیان کرد: گردشگری از مزایا و ویژگی‌های بسیاری برخوردار است که با رونق آن می‌توان شاهد تحول خوبی در افزایش درآمد و اشتغال در کشور بود.

رحیم‌پور با اشاره به اینکه آثار تاریخی، باستانی و مذهبی فراوانی در استان قزوین است، یادآور شد: قرار گرفتن این آثار در کنار یکدیگر از اهمیت اقتصادی و فرهنگی این استان حکایت دارد که با اهمیت دادن و بررسی کردن این آثار می‌توان به سابقه تاریخی استان قزوین پی برد.

12 درصد از آثار ثبت شده در کشور مربوط به استان قزوین است

معاون پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه 12 درصد از آثار ثبت شده در کشور مربوط به استان قزوین است، ابراز کرد: این استان دارای موقعیت‌های فراوان اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و جغرافیایی است و می‌تواند در جذب گردشگر موفق باشد.

رحیم‌پور اذعان کرد: با استفاده مطلوب از ظرفیت‌های استان قزوین می‌توان گردشگری را به خوبی در این استان گسترش داد و زمینه جذب گردشگر را فراهم کرد.

تدوین سند توسعه گردشگری قزوین موجب توسعه گردشگری می‌شود

معاون پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور به ارایه راهکارهای توسعه گردشگری در استان قزوین پرداخت و بیان کرد: تدوین سند توسعه گردشگری و شناسایی بازار هدف در این استان از مهم‌ترین راهکارهای توسعه گردشگری است.

گفتنی است، علی رحیم‌پور معاون پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری در پایان این همایش مقاله‌ای با عنوان ضرورت توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری مذهبی ارایه کرد.

انتهای پیام/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول