اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

تعاون ریشه در مباحث دینی و اسلامی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: مسئله تعاون ریشه در مباحث دینی و اسلامی دارد و با سابقه و قدمت ویژه‌ای بر اساس اعتقادات دینی و مذهبی مردم تشکیل شده‌ است.

تعاون ریشه در مباحث دینی و اسلامی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا صبح امروز در دیدار کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوهبنان ضمن تبریک هفته تعاون با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب در پشتیبانی و حمایت از تعاونی‌ها، اظهار داشت: تعاونی‌ها بر اساس اعتقادات دینی و مذهبی مردم تشکیل شده‌اند و از سابقه و قدمت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی افزود: از آن جایی که تعاونی‌ها با حق‌الناس و سرمایه‌های مردم سر و کار دارند در این زمینه آموزش ایمان‌پروری در تعاونی‌ها باید جلوه بیشتری داشته باشد، لذا موفقیت امروز تعاونی‌ها مدیون رعایت مسائل اسلامی، شفافیت، تعامل و تعاونی است که بین افراد بانی وجود داشته و دارد.

وی گفت: تعاونی‌ها و سابقه فعالیت آنها در جامعه اسلامی نشان‌دهنده روح همکاری و مدیریت در جامعه است، پس امروز هم می‌توان در تمام زمینه‌ها نسبت به راه‌اندازی تعاونی‌ها اقدام کرد، زیرا سرمایه‌ها حکم قطره‌های آب را دارند که به تنهایی نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند، اما با جمع شدن هر قطره با قطره‌های دیگر و متصل شدن آنان به هم رودی خروشان تشکیل می‌شود که اثرگذار است. 

صالح‌نیا با اشاره به نقش تأثیرگذار تعاونی‌ها در مباحث اقتصادی بیان داشت: تعاون در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در کنار بخش‌های دولتی و خصوصی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و چند اصل از اصول قانون اساسی به این مهم اختصاص دارد.

وی ابراز داشت: در هیچ کشوری برای تعاون چنین جایگاهی در نظر نگرفته‌اند و این ریشه در آموزه‌های دینی جامعه اسلامی ایران دارد.

منصور متقی فرماندار کوهبنان نیز گفت: با عنایت ویژه دولت خدمتگزار بخش تعاون در شهرستان از بخش‌هایی است که در سال‌های اخیر رشد و توسعه بیشتری یافته و علاوه بر ایجاد اشتغال در زمینه تولید و حتی ساخت مسکن نقش بسیار گسترده‌ای ایفا کرده است.

وی با تأکید بر جایگاه تعاون در اسلام و نقش آن در اقتصاد کشور تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ها و اهداف اقتصادی کشور، فعالیت تعاونی‌ها در کشور کمک زیادی به پیشرفت امور می‌کند پس باید در تشکیل و گسترش تعاونی‌ها که عام‌المنفه هستند، گام برداریم.

فرماندار کوهبنان با بیان اینکه تعاونی‌ها باید زمینه کاری را در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامداری، صنعت و معدن و ... توسعه دهند، اذعان داشت: در حال حاضر مهم‌ترین معضل جامعه بیکاری است و تعاونی‌ها می‌توانند در رفع این مشکل نقش مهمی داشته باشند و در زمینه‌های مختلف برای کشور و جامعه مفید باشند.

وی گفت: تعاونی‌ها به دلیل مردمی بودن و وجود سرمایه‌های انسانی در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصاد کشور، می‌توانند مؤثر و مفید باشند.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول