اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور مستندسازی:

ماهواره‌ها در قالب مستندسازی بزرگ‌ترین دروغ‌ها را ترویج می‌کنند

خبرگزاری فارس: کارشناس امور مستندسازی با تاکید بر اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای در قالب مستندسازی بزرگ‌ترین دروغ‌ها را ترویج می‌کنند گفت: این شبکه‌ها فرصت فکر کردن را به مخاطبان نمی‌دهند و افکار را به وسیله دروغ‌ها بمباران می‌کنند.

ماهواره‌ها در قالب مستندسازی بزرگ‌ترین دروغ‌ها را ترویج می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسین زارع‌زاده در نشست بررسی مستندسازی در جمع دانشجویان طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه‌های قم که در تالار شیخ مفید برگزار شد، با اشاره به اینکه طبق سخنان رهبری در دوران رسانه و جنگ نرم قرار داریم اظهار کرد: قرن 21 متعلق به رسانه‌ها است و هر گروهی که ابزار رسانه را داشته باشد پیروز و موفق است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه تکنیک مشخص اما یادگیری محدودی دارد تصریح کرد: غرب از ابزار رسانه به خوبی استفاده می‌کند و در جنگ نرم از آن بهره می‌برد.

کارشناس امور مستندسازی با اشاره به اینکه رسانه شامل فیلم و سریال، مستند، ویدئو موزیک و بازی‌های رایانه‌ای می‌شود تصریح کرد: مستندها به صورت گزارشی و حالت روایی دارند.

زارع‌زاده با تاکید بر اینکه عصر حاضر متعلق به بازی‌های رایانه‌ای است خاطر نشان کرد: در گذشته بازی‌های رایانه‌ای با هدف سرگرمی تولید می‌شد اما اکنون این صنعت رسانه‌ای طبق آمار برای آمریکا 12 هزار میلیارد دلار درآمد داشته و از طرفی افکار آن‌ها ترویج شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف در جنگ نرم تغییر الگوها و روش‌های زندگی است اضافه کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای به صورت تدریجی در پی تغییر نگرش افراد هستند.

کارشناس امور مستندسازی با تاکید بر اینکه سیاست ماهواره‌ها ترویج شیوه‌های غربی به جای شیوه‌های اسلامی است خاطر نشان کرد: در برخی بازی‌های رایانه‌ای از مدل‌های غربی تقلید می‌کنیم که این مسئله نشان می‌دهد هنوز ابزار بومی را نشناخته‌ایم.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه 70 درصد برنامه‌های تلویزیون مستند است اضافه کرد: مستند‌ها کارکردهای سیاسی، تبلیغی، خبری و شناختی دارند.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل تاثیرگذاری و نفوذ مستند، شبکه‌هایی به طور تخصصی به این امر می‌پردازند.

کارشناس امور مستندسازی با تاکید بر اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای در قالب مستندسازی بزرگ‌ترین دروغ‌ها را ترویج می‌کنند اضافه کرد: این شبکه‌ها فرصت فکر کردن را به مخاطبان نمی‌دهند و افکار را به وسیله دروغ بمباران اطلاعاتی می‌کنند.   

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول