اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل خبر داد

کاهش گرایش به شبکه‌های ماهواره‌ای با گسترش شبکه‌های دیجیتالی

خبرگزاری فارس: سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل گفت: گستردگی شبکه‌های دیجیتالی از گرایش به شبکه‌های ماهواره‌ای کاسته است.

کاهش گرایش به شبکه‌های ماهواره‌ای با گسترش شبکه‌های دیجیتالی

یوسف خدادادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به اقدام مناسب صدا و سیما در راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال اشاره کرد و اظهار داشت: تنوع برنامه‌ها و دریافت بیش از 18 کانال تلویزیونی در استان اردبیل مبین این مسئله است که خانواده‌ها به جای استفاده از شبکه‌های متنوع ماهواره‌ای به بهره‌گیری از شبکه‌های دیجیتال روی آورده و در یک فضای سالم  از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل ابراز داشت: هرچند آمار دقیقی از کاهش استفاده از ماهواره و گرایش به شبکه‌های داخلی نداریم اما یقین داریم این کاهش ملموس بوده و یک جایگزین مناسب است.

وی بیان داشت: از دیگر ابعاد گرایش به ماهواره بحث تبلیغ و ترویج خشونت و درگیری در جامعه است که آثار سوء آن را در رفتار برخی از جوانان و نوجوانان در اجتماع مشاهده می‌کنیم.

این مسئول دیگر آثار مخرب استفاده از ماهواره را ترویج، تبلیغ و تشویق اعتیاد عنوان کرد و گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای سعی می‌کنند با صرف هزینه‌های هنگفت گرایش جوانان ما را به سمت مواد مخدر به ویژه شیشه و مواد مخدر صنعتی فراهم آورند به طوری که از طریق این شبکه‌ها نحوه تولید و مصرف شیشه آموزش داده می‌شود.

شبکه‌های ماهواره‌ای عرفان کاذب را تبلیغ فراگیر می‌کنند

این مسئول قضایی در ادامه ابراز داشت: گسترش عرفان کاذب و دروغین یکی دیگر از ابزارهای تبلیغی دشمن از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای است چرا که آنها دوست دارند چنین عرفان‌های کاذب و خود ساخته و به تعبیر امام راحل اسلام آمریکایی در مقابل دین با بصیرت، عرفانی و معنوی اسلام قرار گیرد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل افزود: بیگانگان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای سعی می‌کنند چنین مسایلی را در جامعه القا کرده و در حقیقت با احساسات جوانان بازی کنند و به هر نحو ممکن از حرکت مستقیم آنها سوء استفاده کنند.

خدادادی گفت: یکی دیگر از آثار مخرب ماهواره بحث انحرافات اخلاقی و انحرافات خانوادگی است که نتیجه آن نزاع و طلاق زن و شوهرهاست چرا که در داخل خانه وقتی زن و شوهر برنامه‌های ماهواره‌ای را نگاه می‌کنند سطح توقعات بالا رفته و به دلیل آنکه نمی‌توانند یکدیگر را قانع کنند اساس و ریشه اختلافات و درگیری‌ها آغاز می‌شود.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل در پایان اظهار داشت: سخت‌تر و سهمناک‌تر از گرایش به ماهواره تفکری است که در پشت سر این ماجرا نهفته است و ضرورت دارد همه خانواده‌ها به هوش بوده و اجازه کوچکترین انحرافی را ندهند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول