اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد مطرح کرد

فعالیت صدها شبکه ماهواره‌ای برای تسخیر گوش و چشم انسان‌ها

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد گفت: چند صد شبکه ماهواره‌ای و هزاران سایت اینترنتی تلاش دارند تا از طریق گوش و چشم انسان‌ها را کنترل و به تسخیر خود درآورند.

فعالیت صدها شبکه ماهواره‌ای برای تسخیر گوش و چشم انسان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بعدازظهر امروز در نشست اخلاق کارکنان سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی متفاوت خدا با مهمانی‌های دنیا و بسیار زودگذر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: مهمانی‌های دنیا پر از چرب و شیرین دنیوی است، اما مهمانی خدا، معرفتی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد با اشاره به حجاب‌های مختلف که مانع از ارتباط انسان با خدا می‌شود، بیان داشت: استعداد، عناوین، جایگاه و مقام، ثروت، فرزندان همه به نوعی حجاب و ایجاد کننده فاصله بین انسان و خدا هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه انسان‌ها فکر می‌کنند برای همیشه زنده هستند، گفت: اگر درک می‌کردیم که شاید فردا نباشیم، به گونه بهتری عبادت می‌کردیم و با مردم به طرز مطلوب‌تری برخورد می‏‎کردیم.

جعفری با اشاره به کرامات و توانایی‌های بزرگان دین در ابعاد مختلف و معنوی افزود: توصیه قرآن، و ائمه معصومین(ع) همه بر این موضوع است که خودتان را در لجن‎زار گناه قرار ندهید.

وی ادامه با بیان اینکه برای به دست آوردن تقوا دو چیز کافی است، گفت: کنترل چشم و گوش که روزنه‌های ورود شیطان به عرصه انسان هستند، از ضروریات کسب تقوای بیشتر است.

جعفری با اشاره به صفحات اول مرورگرهای اینترنتی که مملو از تصاویر نامناسب بوده و خواسته یا ناخواسته در برابر دید کاربران قرار می گیرد، افزود: آنچه چشم می‌بیند، در قوه خیال ذخیره و هرگز فراموش نمی‌شود، بلکه به صورت ذهنی انسان در آمده و در فرصت‌های طلایی ارتباط انسان با خدا، بازخوانی می‌شود و مانع از ارتباط و انس با خدا می‌شوند.

وی تلاش رسانه‌های بیگانه برای تاثیر گذاری بر ذهن و روان افراد از طریق شنیداری و دیداری را یادآور شد و گفت: اگر دل زنگار گرفت، هر حرف حقی را که بشنود قبول نمی‌کند و برای جلای قلب و دل باید از توبه و استغفار بهره گرفت.

جعفری با اشاره به آیات قرآن کریم و اهمیت شنوایی انسان افزود: در قرآن مجید قوه شنوایی مقدم بر قوه بینایی بیان شده زیرا طبق تحقیقات علمی نیز اولین حس که به جنین اعطا می‌شود و آخرین قوه‌ای که از انسان در مرگ‌های طبیعی گرفته می‌شود، شنوایی است.

وی انحراف مسلمانان در مقاطع مختلف تاریخی را متذکر شد و گفت: چند صد شبکه ماهواره‌ای و هزاران سایت اینترنتی تلاش دارند تا از طریق گوش و چشم انسان‌ها را کنترل کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تمرین اراده عنوان کرد و افزود: تمام علمای اخلاق، راه  رسیدن انسان به کمال و سعادت را مراقبت، مراقبت و مراقبت  عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول