اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل خبر داد

کاهش 36 درصدی کشف تجهیزات ماهواره‌ای در اردبیل

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: در پنج ماه اول سال جاری ضبط و کشف ماهواره و تجهیزات مربوط به آن در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال قبل 36 درصد کاهش یافته است.

کاهش 36 درصدی کشف تجهیزات ماهواره‌ای در اردبیل

محمدعلی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به برآورد اجتماعی و اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دارد میزان گرایش و استفاده از ماهواره در کشور و استان اردبیل 50 درصد کاهش یافته است.

وی یکی از علل این کاهش را اقدام مناسب صدا و سیما در تنوع‌بخشی به برنامه‌ها و شبکه‌های متعدد و پوشش مناسب در مناطق مختلف کشورمان به ویژه استان اردبیل توصیف کرد و افزود: این کار کیفی در گرایش مردم به ماهواره تاثیر داشته و به کاهش آسیب‌‌های این حوزه کمک کرده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل به آسیب‌های متعددی که از طریق ماهواره بین خانواده و نظام اجتماعی ما القا می‌شود اشاره کرد و گفت: ترویج مسایل غیر اصولی فساد در جامعه، بداخلاقی‌ها، رفتارهای خشن، مصرف مواد مخدر، ترویج بد حجابی به جای وقار و متانت و بالاتر از همه ضربه مهلک به سلامت روانی، فکری و اخلاقی در جامعه که به تزلزل نظام خانواده کمک می‌کند از جمله آسیب‌های استفاده از ماهواره در جامعه است.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی در کنار سایر دستگاه‌ها و  دستگاه‌های دخیل سعی می‌کند از گستردگی این آسیب مشهود جلوگیری کند به طوری که وظیفه نیروی انتظامی با همراهی و مساعدت دستگاه قضایی جمع‌آوری ماهواره و ارائه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و هشدارهای لازم به خانواده‌هاست.

طاهری ادامه داد: نیروی انتظامی بعد از تذکر شفاهی و کتبی در صورت بی‌توجهی خانواده‌ها اقدام به جمع‌آوری ماهواره و تجهیزات آن می‌کند و در قالب پرونده قضایی متخلفان را به مراجع قضایی ارجاع می‌دهد.

وی افزود: نیروی انتظامی بر حسب وظیفه خود تا کنون اقدامات موثری را در مقابله با آثار سوء و مخرب ماهواره داشته است و از طریق رسانه‌ها و محافل اجتماعی نیز سعی کرده است هشدارهای لازم را به خانواده‌ها بدهد تا آنها با آگاهی بیشتر اجازه ندهند جوانان‌شان به این سمت گرایش پیدا کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 200 شبکه ماهواره‌ای بالای سرمان تبلیغات منفی و کاذب و دروغین به راه انداختند تا انقلاب اسلامی را از طریق فرهنگی، اعتقادی و ارزشی به نقطه پوچ و تهی سوق داده و از این طریق اسباب تسلیم این کشور در برابر ابرقدرت‌ها را فراهم آورند.

این مسئول به ممنوعیت قانونی استفاده از ماهواره و برخورد جدی با فروشندگان و قاچاقچیان در این زمینه اشاره کرد و افزود: بعد از فروپاشی بلوک شرق و آغاز جنگ سرد در جهان عده‌ای از ابرقدرت‌های پوچ و تهی فکر سعی کردند جنگ نرم فرهنگی را علیه ملت‌های آزادی‌خواه به راه اندازند که بعد از پیروزی انقلاب اولویت‌ آنها با انقلاب اسلامی و نفوذ از این طریق بود.

وی در پایان اظهار داشت: ما با مجهز شدن به ابزار قدرت ایمان، اعتقاد و باور درونی خود می‌توانیم با این شیوه کثیف و بسیار زننده استکبار جهانی مقابله کرده و با آنها برخورد داشته باشیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول