اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل:

شبکه‌های ماهواره‌ای هدفی جز از هم پاشیدن کانون خانواده ندارند

خبرگزاری فارس: سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل گفت: گستردگی و تنوع شبکه‌های ماهواره‌ای سبب شده‌ است تا دست‌اندرکاران این امر هدفی جز از هم پاشیدن نظام خانواده و انحراف جوانان اهداف دیگری را پیگیری نکنند.

شبکه‌های ماهواره‌ای هدفی جز از هم پاشیدن کانون خانواده ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف خدادادی صبح امروز در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: شبکه‌های ماهواره‌ای با تنوع و تعدد خاص سعی می‌کنند تا روحیه خودباوری و اعتقاد ملت‌های آزادی‌خواه را به هر نحو ممکن زیر سئوال برده و آن را به بیراهه بکشند.

وی افزود: ماهواره‌ها به عنوان یک دستگاه پیشرفته اطلاعاتی، خبری و سیاسی کارکرد متفاوتی دارند به طوری که از نظر شرعی و فقهی در کشور ما استفاده از آن حرام است.

این مسئول ادامه داد: هرچند عده‌ای معتقدند تنها استفاده منفی از این دستگاه جنبه حرام دارد اما در قانون نیز استفاده از آن ممنوع شده است و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی موظف هستند بر اساس حکم قانونی با فروشندگان و دارندگان تجهیزات ماهواره برخورد کنند.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به تاثیرات منفی و آثار سوء ماهواره و تبعات آن اشاره کرد و گفت: استفاده، خرید، فروش و نصب و نگهداری حمل و نقل ماهواره و تجهیزات آن جرم محسوب شده و با خاطیان نیز برخورد جدی صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم در اردبیل اظهار داشت: در کنار ممنوعیت و تبعات جرم این مسئله آثار سوء و منفی ماهواره در بین خانواده‌ها و نظام اجتماعی نباید نادیده گرفته‌ شود چرا که بر اساس تحقیقات و بررسی پرونده‌های متعدد قضایی متوجه شدیم ریشه بسیاری از جرایم، استفاده از ماهواره است.

خدادادی ادامه داد: دست‌اندرکاران و عوامل دخیل در شبکه‌های ماهواره‌ای یک سری اهداف جهانی را دنبال می‌کنند و به یقین به دنبال یک سری منافع و مصالح منطقه‌ای خود هستند که ضرورت دارد خانواده‌ها به ویژه پدران و مادران در این زمینه به هوش بوده و اجازه ندهند فساد اخلاقی و اجتماعی پیگیری شده از طرف این شبکه‌های ماهواره‌ای در تعادل اخلاقی و رفتاری فرزندانشان تاثیر بگذارد.

این مسئول به آثار مخرب و وحشتناک شبکه‌های ماهواره‌ای در فروپاشی نظام خانواده اشاره کرد و گفت: مردم نباید اجازه دهند این وسیله خطرناک در داخل خانه قرار گرفته و یا اعضای خانواده به آن گرایش داشته باشند.

وی اضافه کرد: اهداف جهانی که شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال آن هستند مبارزه همه جانبه با دین، معنویت و پایبندی به مسایل اخلاقی است چراکه آنها می‌خواهند با مقابله جدی با این عناصر به عنوان جوهره وجودی انسان، در تمام شئون بشریت خدشه وارد کنند.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل در ادامه ابراز داشت: مدیریت افکار عمومی با تبلیغات مختلف و رنگی و همچنین به راه انداختن شیوه‌ها‌ی متنوع جنگ نرم احساس می‌کنند می‌توانند حقیقت را معکوس نشان داده و به جای برقراری صلح و آرامش در جای جای دنیا خشونت، بداخلاقی و بی‌حیایی را رواج دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم در اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: از طریق این شبکه‌ها مدل‌های مبتذل، الگوهای غیر انسانی، و نگرش‌های غیر واقعی و غیراخلاقی مطرح می‌شود که اگر قشر نوجوان و جوان احساسی با آن برخورد کند همه زیرساخت‌های معنوی و ارزشی جامعه دچار اختلال می‌شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول