اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده

تالار قرآن همدان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان در جلسه شورای قرآن گفت: در صورت تأمین اعتبارات لازم، بهره‌برداری از تالار قرآن همدان در نیمه نخست سال آینده صورت می‌پذیرد.

تالار قرآن همدان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، موسی رسولی ظهر امروز در جلسه شورای قرآن شهرستان همدان اظهار داشت: مجموعه تالار قرآن در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع با سه طبقه ساختمان و با زیربنای 14 هزار متر مربع در حال ساخت است.

وی ادامه داد: این تالار با نام مرکز همایش‌های بین‌المللی (تالار قرآن) یک‌هزار و 400 نفر ظرفیت دارد که هشت سالن جنبی در کنار آن با ظرفیت یک‌هزار و 100 نفر و کتابخانه بسیار بزرگ و سالن قرائت‌خانه و قسمت‌های اداری و فضا‌های چند منظوره تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان تصریح کرد: تاکنون برای پروژه تالار قرآن 13.5 میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری و اعتبارات استانی و ملی هزینه شده که برای ادامه و تکمیل نیازمند به یک اعتبار و کمک خوبی هستیم تا کار در زمان خودش به اتمام برسد.

وی در ادامه به تأسیسات و نحوه استحکام پروژه اشاره کرد و یادآور شد: از باب وسایل تأسیسات تمام وسایل آن را از کشور‌‌های اروپایی تهیه کردیم و برای ساخت این مجموعه در خصوص ساخت، مواد مصرفی و وسایل آن چند سال است که در حال بررسی هستیم.

رسولی تأکید کرد: در اجرای این پروژه سعی کردیم بیشتر از معماری اسلامی استفاده کنیم که این مسئله هم تا‌کنون رعایت شده است.

وی به پیشینه ساخت تالار قرآن اشاره کرد و بیان داشت: مطلع ساخت تالار قرآن از زنجان شروع شد که تصمیم و پیشنهاد همکاران بر این شد تا تالاری مانند تالار قرآن زنجان به صورت منسجم و خوب داشته باشیم که ساخت آن زمین و جای مناسبی را می‌خواست که بررسی این مسئله را به مرکز مطالعات علم و صنعت واگذار کردیم که آن‌ها جای زمین را مشخص و به ما ارائه دادند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان در پایان سخنانش گفت: ساخت این پروژه در دو بخش سازه فضایی یا گنبد کره‌ای شکل و بخش دیگر سازه فلزی و بتنی است که ساخت قطعات گنبد یک سال به طول انجامید که امیدواریم با اعتبارات و کمک‌های خوب بتوانیم آن را تا پایان سال جاری و شروع سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول