اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

"رباط طرق" مشهد؛ کارزار حاشیه‌نشینی و امید به آبادانی

خبرگزاری فارس: "رباط طرق" مشهد کارزار حاشیه‌نشینی و امید به آبادانی است.

"رباط طرق" مشهد؛ کارزار حاشیه‌نشینی و امید به آبادانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خدمات به مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخودار دغدغه‌ای است که همه مسئولان نظام از جمله مقام معظم رهبری آن‌را همیشه مورد تاکید قرار داده‌اند؛ چنانکه در سیاست‌های کلی نظام که ماه‌های گذشته نیز ابلاغ شد، از مسئولان اجرایی خواسته شد تا خدمات مطلوب را به مردم این مناطق ارائه دهند و با آبادانی روستاها و فعالیت‌های عمرانی از رشد بی‌رویه حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرها جلوگیری کنند که شهرداری منطقه 7 مشهد همگام با سیاست‌های شهرداری مشهد فعالیت‌های خود را در مناطق حاشیه‌نشین جدی‌تر پی گرفته است.

احمد محبی، شهردار منطقه 7 با اشاره به محروم بودن رباط طرق اظهار داشت :شهرداری منطقه 7 با هدف محرومیت‌زدایی از منطقه کم‌برخوردار رباط طرق، احداث اماکن ورزشی، فرهنگی، بوستان و آسفالت معابر آن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان این شهرک جایی برای بازی و اوقات فراغت نداشتند، تصریح کرد: در حال حاضر یک پارک جنگلی به مساحت 5/11 هکتار با استانداردهای روز در این منطقه با اعتبار و هزینه 8 میلیارد ریال برای رفاه ساکنان رباط طرق به بهره‌برداری رسیده است.

محبی بیان داشت: در راستای رفاه حال هرچه بهتر شهروندان ساکن در این منطقه، شهرداری اقدام به ساخت آلاچیق و سکوی استراحت به تعداد 20 عدد کرده و همچنین برای سرگرمی کودکان نصب وسایل بازی کودکانه در پارک محلی آن با اعتبار بالغ بر 1 میلیارد ریال را در دستور کارهای ویژه خود قرار داده است.

استانداری؛ بهترین گزینه برای رفع حاشیه نشینی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان مشکلات حاشیه‌نشینی را به‌خوبی مدیریت کرد، بیان داشت: این موضوع نیازمند همت همه دستگاه‌های اجرایی و شهری به خصوص استانداری است که باید هر چه سریع فارغ از نقاط مورد بحث، تکلیف حریم مشهد مشخص شود تا از بروز حاشیه‌نشینی که به شدت هم در حال رشد است جلوگیری شود.

امیر حسین قاضی زاده در ادامه ارائه خدمات شهرداری مشهد به مناطق کم‌برخوردار را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ارائه خدمات در مناطق محروم و کم‌برخودار می‌تواند سبب کاهش حاشیه‌نشینی در مشهد شود و همچنین میتوان با هماهنگی بین دستگاه‌ها این معضل را برطرف کرد.

دکتر قاضی زاده با بیان اینکه میتوان مشکل حاشیه‌نشینی را در پایتخت معنوی ایران برطرف کرد، بیان داشت:  ارائه خدمات به روستاها و فعالیت‌های عمرانی یکی از راه حل‌های آن می‌باشد، زیرا این مهم، موجب دلگرمی مردم می‌شود و مهاجرت روستاییان به شهرها را کاهش می‌دهد.

درخواست نگاه ویژه به منطقه تاریخی"رباط طرق" ؛

یکی از شهروندان رباط طرق نیز خدمات شهرداری منطقه 7 را در این منطقه رضایت‌بخش دانست و بیان داشت: آسفالت جاده اصلی یکی از برنامه‌های مناسب شهرداری برای طرق بود اما امید است که خیابان‌های فرعی دیگر طرق نیز آسفالت شود.

اکبرحاتمی وجود شهرداری در منطقه حاشیه‌نشین را مناسب توصیف کرد و بیان داشت: اگر طرق جزو محدوه شهری مشهد قرار نمی‌گرفت شاید همچنان درگیر مشکلات ابتدایی بود.

شهردار منطقه 7 مشهد با اشاره به زیرسازی و آسفالت خیابان اصلی رباط طرق به مساحت 119 هزار متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال گفت:رسیدگی به مناطق محروم، حاشیه‌نشین و کم برخودار یکی از برنامه‌هایی است که شهرداری مشهد آن را به طور جدی پیگیری می‌کند و توانسته در این مهم گام‌های اساسی بردارد.

احمد محبی با بیان این که رباط طرق منطقه‌ای تاریخی است که 10 کیلومتر از شهر مشهد فاصله دارد و امروزه با ورود به حوزه شهری منطقه‌ای حاشیه‌نشین شناخته می‌شود، اظهار داشت: شهرداری این منطقه به احیا و رسیدگی شهرک‌هایی همچون رباط طرق از سال‌های گذشته پرداخته است و توانسته در ارائه خدمات مطلوب شهری در این شهرک‌ها پیشتاز باشد.

شهردار منطقه 7 از آسفالت و زیرسازی بیش از 700 هزار مترمربع از معابر اصلی و فرعی این محله خبر داد و افزود : به منظور بهبود عبور و مرور و تسهیل در رفت و آمد شهروندان با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریال اقدام به زیرسازی و آسفالت و بهسازی کلیه معابر اصلی و فرعی رباط طرق کرده است.

رباط طرق بهره‌مند از خدمات اتوبوسرانی؛

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد هم در خصوص راه‌اندازی خطوط ویژه اتوبوسرانی در این محور گفت: سازمان اتوبوسرانی در بازدیدهای خود در این منطقه، خطوط اتوبوسرانی را با دو دستگاه اتوبوس فعال کرد.

مهدی خجسته با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته مردم این منطقه از خدمات حمل و نقلی محروم بودند و حتی تاکسی هم در این منطقه وجود نداشت، گفت: این در حالی است که مردم این منطقه مجبور بودند برای تردد به شهر از بزرگراه حاشیه منطقه مراجعه کنند.

خجسته در خصوص بحث "من‌کارت" برای مناطق حاشیه و شهرک‌های اطراف مشهد نیز گفت: مناطقی هم چون طرق و رباط طرق در بحث کارت الکترونیکی مانند دیگر مناطق سطح شهر از خدمات الکترونیکی بهره‌مند شده‌اند .

وی با ابراز خرسندی که این مشکل از سال گذشته برطرف شده و اتوبوس‌های خط 705 به طور تمام وقت به مردم این منطقه خدمات ارائه می‌دهند افزود: در حال حاضر فروش و شارژ من‌کارت در این ناحیه راه‌اندازی شده است و مردم می‌توانند از طریق آن برای رفت و آمد خود استفاده کنند.

ارائه خدمات به این منطقه شهری در دستور کار؛

شهردار منطقه 7 از تاسیس دارالقرآن، کتابخانه و درمانگاه در رباط طرق خبر داد و اظهار داشت: با توجه به این که درمانگاه در این منطقه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و در جهت تکمیل  و کیفیت‌بخشی خدمات با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته است .

محبی ادامه داد : برای محرومیت‌زدایی هرچه بهتر رباط طرق برنامه‌ریزی‌هایی شده است که در همین راستا زیباسازی پارک ثامن‌الائمه به لحاظ نورپردازی، احداث آب‌نما و دیگر اقدامات لازم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و700 میلیون ریال انجام گردیده است .

شهردار منطقه 7 در ادامه افزود : رباط طرق منطقه‌ای نیمه روستایی بوده اما با اضافه شدن آن به محدوده شهر مشهد، شهرداری منطقه فعالیت‌ها و خدمات خود را در این منطقه آغاز کرده که در ماه‌های اخیر با همت این شهرداری و همکاری سازمان اتوبوسرانی؛ اتوبوس‌های شهری در محدوده رباط طرق فعالیت‌ خود را آغاز کرده‌اند.

شهردار منطقه 7 احداث زمین ورزشی روباز به مساحت 5 هزار و900 متر مربع، احداث فضای بازی کودکان به مساحت 850 متر مربع و احداث بوستان محلی به مساحت 5/2 هکتار را از دیگر اقدامات شهرداری منطقه 7 در رباط طرق نام برد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول