اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

نگاه حاشیه‌نشینی ضربه روحی و روانی وارد می‌کند / حاشیه‌نشینان نگاه صادقانه می‌خواهند

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: نگاه حاشیه‌نشینی به مناطق سیزده‌گانه ضربه روانی و روحی شدیدی وارد کرده و تکرار این الفاظ این وضعیت را تشدید می‌کند.

نگاه حاشیه‌نشینی ضربه روحی و روانی وارد می‌کند / حاشیه‌نشینان نگاه صادقانه می‌خواهند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل صادق فرهمندامین صبح امروز در نشست معتمدان محلات سیزده‌گانه اردبیل با شهردار این شهر اظهار داشت: به نظر می‌رسید نگرش‌ها و نگاه‌ها به بحث حاشیه‌نشینی اصلاح شده و شاهد یک رفتار صادقانه باشیم اما با گذشت زمان نه تنها این نگرش اصلاح نشد بلکه برخی‌ها با دامن زدن به آن ضربه روحی و روانی زیادی را به اهالی این مناطق وارد کردند.
وی افزود: تنها با نام نهادن این مناطق به وحدت معضلات و مشکلات حل نشده و همچنان بحث داخل شهر و حاشیه‌نشینی ادامه دارد و گاه نگاه نامهربانانه و نامادرانه به این مناطق مردم و ساکنان این منطقه را رنج می‌دهد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با انتقاد شدید از برخی کاندیداهای مجلس و شورای شهر در تحرک ایام انتخابات در مناطق حاشیه‌نشین اردبیل خاطرنشان کرد: نگاه رای گرفتن از مردم این منطقه نگاه برخی کاندیداهایی است که ماهیت آنها در چهار سال اخیر برای مردم معلوم و مشخص شده چرا که نماینده مجلس و شورایی را سراغ داریم که در چهار سال گذشته حتی یکبار نیز به این مناطق سرکشی نکرده‌اند.
فرهمندامین گفت: اهالی این منطقه به یقین در صحنه انتخابات با تدبیر و شناخت و آگاهی بیشتر از کاندیداها و وعده‌های عملی نشده آنها حاضر می‌شوند و اجازه نخواهند داد تنها عده‌ای به دنبال رای جمع کردن از این مناطق باشد.
وی ضرورت پیگیری مطالبات مردم را از سوی مسئولان و نمایندگان استان اردبیل متذکر شد و بیان داشت: حتی برخی از مسئولان استان نیز تاکنون در این مناطق حاضر نشده‌اند در حالی که حاضرند هر هفته به یک شهرستان سفر کنند و از مشکلات آنها جویا شوند اما دریغ از یکبار سفر به مناطق حاشیه‌نشین و اطراف اردبیل.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کل سابق امور اجتماعی استانداری اردبیل با انتقاد از رویه دولت خدمتگزار در کم‌توجهی به مناطق حاشیه شهرها تصریح کرد: به نظر می‌رسید حداقل در زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد حداقل یکبار هم که شده رئیس‌جمهور در سفر به استان اردبیل از این مناطق و اهالی منطقه دیدار داشته باشد چرا که مناطق سیزده‌گانه اردبیل به اندازه یک شهرستان استان و شاید بیشتر از آن جمعیت دارند.
فرهمندامین با یادآوری اینکه شهردار اردبیل از زمان انتخاب خود به عنوان مرد میدان با برنامه حاضر شده و در محلات مختلف به درد دل مردم گوش داده و ایده‌ها و راهکارهای آنها را مدنظر برنامه‌های خود قرار داده است اضافه کرد: ما بارها به نهاد ریاست جمهوری و ارگان‌های دیگر نامه دادیم تا به مشکلات محلات سیزده‌گانه اردبیل رسیدگی کنند که اغلب این نامه‌ها امروز بایگانی شده است.

* احداث قرائت‌خانه 100 متری در محلات حاشیه شهر اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد داد؛ با مشارکت شهرداری و با تامین زمین در متراژ 100 متر در این مناطق قرائت‌خانه‌ای احداث شده و اهالی از این فضا استفاده کنند.
فرهمندامین گفت: در سفر اخیر نامه‌ای مبنی بر درخواست اهالی برای ساخت 13 کتابخانه به نهاد ریاست جمهوری ارجاع دادیم اما مسئولان با ارجاع نامه به فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح در شورای برنامه‌ریزی به درخواست ما هیچ ارزش و بهایی ندادند.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اذعان داشت: تغییر نگرش رفتار مسئولان تنها در حرف نه بلکه در عمل و ایمان به کار بایستی خودی نشان دهد چرا که ساخت کتابخانه جزو ضروریات است تا جوانان مناطق سیزده‌گانه بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.
فرهمندامین با اعلام اینکه مسئولان مدیون مردم این مناطق هستند اظهار داشت: ما در رسیدگی به مشکلات اساسی مناطق به طرح جامعی نیاز داریم تا همه‌ساله براساس این طرح کارهای زیربنایی را اولویت‌بندی کرده و به صورت جدی و ویژه به رفع مشکل اقدام کنیم در حالی که برخی از مسئولان ما محافظه‌کارانه با مسائل برخورد کرده و گاه با پاک کردن صورت مسئله نگاه خود را نیز تغییر می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود تصریح کرد: با این حرکت می‌توان به بخشی از نیازهای ضروری مردم پاسخگو بود و مطالبه جوانان را نیز برآورده کرد.
انتهای پیام/غ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول